۰

درخواست ایران از استرالیا: تحریم های پتروشیمی را لغو کنید

گاردین نوشت : ایران اواخر این هفته احتمالا به استرالیا برای کاهش تحریم فرآورده های پتروشیمی در زمان دیداری سطح بالا در تهران فشار می آورد.
درخواست  ایران از استرالیا: تحریم های پتروشیمی را لغو کنید
به گزارش «ميزنفت»،  این روزنامه انگلیسی نوشت :

وزیر امور خارجه استرالیا قرار است از پایتخت ایران دیدار و با محمد جواد ظریف همتای خود و دیگر مقامات این کشور دیدار کند. دولت استرالیا اعلام کرده است تلاش خواهد کرد بر ایران برای بازگرداندن اجباری پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنها رد شده است فشار بیاورد. 

یکی از مقامات سفارت ایران در کانبرا گفت پیش بینی می کند بیشاپ در طول سفر به مسئله پناهجویان اشاره کند اما تمرکز در این دیدارها بسیار گسترده تر خواهد بود.
این مقام ایرانی که خواست نامش فاش نشود گفت ایران امیدوار است که رابطه ما بتواند در بسیاری از حوزه ها - اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی- گسترش یابد. او گفت ایران در تلاش برای بهبود روابط تجاری بین دو کشوراز جمله صادرات محصولات پتروشیمی از ایران به استرالیاست. 

استرالیا به تحریم های بین المللی ایران متعهد است تحریم هایی که تا حد زیادی بر مواد مربوط به صنعت هسته ای تمرکز دارد. 

اما استرالیا به غیر از این محدودیت ها ، تحریم های خودش را نیز اجرا
می کند از جمله ممنوعیت واردات نفت خام، نفت و محصولات پتروشیمی ایران. تحریم ها همچنین از ورود شرکت های استرالیایی به سرمایه گذاری های مشترک یا ارائه وام، به شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی ایران جلوگیری می کند. 

این مقام سفارت ایران گفت پس از توافق در نشست ژنو در سال دو هزار و سیزده ، از تحریم های بین المللی علیه صنعت پتروشیمی ایران کاسته شده است. 

این مقام سفارت ایران روز دوشنبه به گاردین استرالیا گفت :« من فکر می کنم در حال حاضر این محصولات پتروشیمی می تواند از ایران به استرالیا صادر شود. این دولت استرالیا است که باید در مورد از سرگیری واردات این محصولات از ایران تصمیم بگیرد. این رابطه باید بر مبنای رابطه برد- برد قرار داشته باشد.» 


.
سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 5834
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *