۰

نشت نفت و آلودگي سواحل آمريکا

نشت نفت خام از لوله های نفتی سبب آلودگی بخشی از مناطق ساحلی در کالیفرنیا شده است.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از آسوشیتدپرس، ماموران آتش نشانی آمریکا پس از جستجوی فراوان دریافتند خروج نفت خام از لوله فاقد شیر کنترل کننده سبب آلودگی مناطق ساحلی در کالیفرنیا شده است.

این در حالی است که یکی از کارکنان شرکت لوله گذاری نفت با توجه به بزرگی لکه نفت مسئولیت بروز چنین فاجعه زیست محیطی را رد کرد.

ماموران آتش نشانی منطقه سانتا باربارا در کالیفرنیا از بروز لکه یا نشت نفتی در این مناطق ساحلی خبر دادند.
در پی این حادثه، مسئولان شرکت لوله گذاری در باره گسترش لکه های نفتی و بوی نامطبوع آن که از فاصله ۱۰۰ مایلی احساس می شود ناگزیر باید مورد بازجویی مقامات و نمایندگان فدرال قرار گیرند.

 گفته می شود در پی تخریب و شکسته شدن لوله های انتقال نفت بیش از ۱۰۱ هزار گالن نفت هرز رفته و در حدود۲۱هزار گالن نفت وارد دریا شده است.

کمیته اقتصادی و انرژی سنای آمریکا نیز مسئولان شرکت نفتی مورد نظر را به دلیل سهل انگاری در حفظ و نگهداری و رعایت استاندادرهای ایمنی تحت بازجویی قرار خواهند داد.

این در حالی است که مراکز مقابله با فوریت ها پیشتر از شرکت های نفتی خواستار اطلاع رسانی به موقع شده بودند اما مسئولان این شرکت لوله گذاری نفتی در امور اطلاع رسانی ایمنی کوتاهی کرده اند.

گفته می شود مقامات اداره ایمنی مواد نفتی خطرناک مسئولان این شرکت را به سهل انگاری در بروز چنین فاجعه زیست محیطی متهم کنند.
مسئولان شرکت لوله گذاری آلپاینز هرگونه کوتاهی و سهل انگاری در باره روند اطلاع رسانی را رد می کنند.
شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 6908
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *