۰
۱
اختلاف آماری زنگنه و جوادی در باره طلب نفتی ایران

7 میلیارد یورو یا 5 میلیارد دلار؟

درحالی که وزیر نفت چندی پیش در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که ایران از هندوستان ۷ میلیارد یورو بابت فروش نفت به این کشور می خواهد مدیرعامل شرکت ملی نفت، کل طلب نفتی این شرکت را ۵ میلیارد دلار اعلام کرد که کمتر از ۳ میلیارد دلار آن مربوط به کشورهای آسیایی است!
7 میلیارد یورو یا 5 میلیارد دلار؟
به گزارش «ميزنفت»، رکن الدین جوادی در گفت و گو با روزنامه شرق گفته است که از حدود ۵ میلیارد دلاری که شرکت ملی نفت از مشتریان خود طلب دارد ۶۰ درصد آن مربوط به کشورها و شرکت های اروپایی است و مابقی آن متعلق به چند کشور آسیایی است.

این در حالی است که وزیر نفت تنها بدهی نفتی هندی‌ها به ایران را شامل دو بخش روپیه و یورو دانست و بدون اشاره به بدهی روپیه‌ای هندی‌ها، گفت: مجموع بدهی یورویی نفت هند به ایران هفت میلیارد یورو است که آماده‌ایم پس از لغو تحریم‌ها این بدهی را دریافت کنیم.

از سوی دیگر حدود ۲۲ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران نیز در چین بلوکه شده است هرچند که مسولان علاقه ای ندارند در باره آن صحبت کنند؛ به گفته منابع آگاه بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار از منابع نفتی و بانک مرکزی ایران در کشورهای مختلف جهان از جمله چین و هند بلوکه شده است که با رفع تحریم ها این منابع به کشور بر می گردند.
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 7207
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ارش زلفقار نسب
United States
ببخشید این اقای جوادی همون شخصی نیست که تبعه و شهروند دولت فخیمه ی بریتانیای کبیر هستند.....!!!!!! هر چند میدونم که شما هم شهامت چاپ حقیقت رو ندارید............