۰

پناهجوی مراکشی که در چمدان مخفی شده بود درگذشت

پناهجوی ۲۷ ساله مراکشی که با مخفی شدن در چمدانی که در صندوق عقب خودروی برادرش جاسازی شده بود، قصد داشت خود را با کشتی به آلمریای اسپانیا برساند بر اثر خفگی درگذشت.
پناهجوی مراکشی که در چمدان مخفی شده بود درگذشت

به گزارش«ميزنفت»،تصویر متعلق به ماه مه امسال است که پلیس مرزی اسپانیا در سیوتا پسر ۸ ساله‌ای را یافت که درون چمدان مخفی شده بود
تصویر متعلق به ماه مه امسال است که پلیس مرزی اسپانیا در سیوتا پسر ۸ ساله‌ای را یافت که درون چمدان مخفی شده بود
به گفته پلیس اسپانیا یک پناهجوی مراکشی روز دوشنبه (۳ اوت/ ۱۲ مرداد) در حالی که با مخفی کردن خود در یک چمدان قصد ورود غیر قانونی به آلمریا را داشت، به علت خفگی جان سپرد.
این پناهجوی ۲۷ ساله که در خودروی برادرش پنهان شده بود قصد داشت از طریق کشتی‌های مسافری از شهر ملیله خود را به شهر ساحلی آلمریا واقع در اندلس برساند. ملیله در کرانه‌های مدیترانه‌ای مراکش در شمال آفریقا واقع شده اما جزو خاک اسپانیا به شمار می‌رود.
برادر این پناهجو که خود دارای اقامت قانونی اسپانیاست، پس از گذشت پنج ساعت از سفر دریایی، اندکی پیش از رسیدن کشتی به شهر آلمریا به سراغ خودرویش که در طبقه مخصوص خودروها در کشتی پارک شده بود، رفت. وی پس از گشودن چمدان متوجه شد که برادرش دیگر نفس نمی‌کشد.
او سپس به سراغ مسئولان کشتی رفته و از آنها برای نجات جان برادر جوان‌ترش کمک طلبید، اما کمک‌های اولیه برای احیای تنفس پناهجوی جوان جواب نداده و مرگ وی به علت خفگی محرز شد.
برادر ۳۴ ساله پس از رسیدن کشتی به ساحل آلمریا به اتهام قتل غیر عمد از سوی پلیس بازداشت شد.
هجوم گروهی مهاجران برای عبور از مرز
روز یکشنبه ۴ مهاجر آفریقایی که قصد داشتند خود را به سئوتا، منطقه‌ای متعلق به اسپانیا برسانند، غرق شدند. پلیس مراکش موفق شد سه مهاجر دیگر آفریقایی را زنده از آب بیرون بکشد. این مهاجران سرنشینان قایقی بودند که روانه اسپانیا شده بود.
طبق گزارش‌ها نیروهای دریایی مراکش و اسپانیا روز دوشنبه ۳۹ مهاجر دیگر آفریقایی را که سوار بر پنج قایق در تلاش برای رساندن خود به اسپانیا بودند، از آب‌های تنگه جبل‌الطارق بیرون کشیدند.
شبکه‌های رادیویی اسپانیا گزارش داده‌اند که نزدیک به ۴۰۰ مهاجر آفریقایی صبح روز دوشنبه قصد بالا رفتن از سیم‌های خاردار مرزی در ملیله و ورود به خاک اسپانیا را داشته‌اند. تلاش آنان اما با دخالت نیروهای مرزی اسپانیا و مراکش ناکام ماند.
آخرین هجوم گروهی مهاجران برای عبور از سیم‌های خاردار در این منطقه در ماه مه سال جاری به ثبت رسیده بود.
سئوتا و ملیله دو شهر به اصطلاح "برون بوم" (محصوره‌های برون سرزمینی) به شمار می‌روند که متعلق به اسپانیا هستند.
شمار زیادی از مهاجران آفریقایی با رساندن خود به این دو شهر تلاش می‌کنند تا با بالارفتن از حصار‌های مرزی یا سوار شدن بر قایق‌ خود را به شبه‌جزیره ایبری واقع در جنوب غربی اروپا برسانند. این شبه‌جزیره اسپانیا، پرتغال، آندورا، جبل‌الطارق و فرانسه را در برمی‌گیرد.

منبع: دویچه وله
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب: 7774
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *