۰

زمان بازگشايي نماد پالايشگاه‌ها اعلام شد/ در انتظار دریافت اطلاعات

يک مقام مسوول در سازمان بورس آخرين وضعيت بازگشايي نماد شرکت‌هاي پالايشگاهي را اعلام کرد و گفت: قرار است اطلاعات 3 ماهه شرکت‌ها طي دو روز آينده به بازار ارائه شود که به محض دريافت اطلاعات نسبت به بازگشايي نماد پالايشگاه‌ها اقدام مي‌کنيم.
زمان بازگشايي نماد پالايشگاه‌ها اعلام شد/ در انتظار دریافت اطلاعات
به گزارش «ميزنفت»، سعيد محمد عليزاده، سرپرست مديريت نظارت بر ناشران سازمان بورس، در خصوص آخرين وضعيت بازگشايي نماد شرکت هاي پالايشگاهي گفت: در حال حاضر مجامع شرکت هاي پالايشگاه لاوان، تبريز، تهران، اصفهان و شيراز برگزار شده، اما؛ مجمع شرکت پالايشگاه بندرعباس که قرار بود در 14 مرداد برگزار شود، براي دومين بار به تنفس خورد.

وي افزود: لذا با توجه به برگزاري مجامع 5 پالايشگاه بورسي و فرابورسي، منتظر ارائه صورت هاي مالي 3 ماهه از سوي اين شرکت ها هستيم تا بتوانيم نسبت به بازگشايي نماد آنها اقدام کنيم.

عليزاده با بيان اين که شرکت هاي پالايشگاهي بايد تا پايان تير نسبت به ارائه صورت هاي مالي سه ماهه به سازمان بورس اقدام مي کردند، در مورد علت تاخير ارائه اطلاعات از سوي آنها گفت: شرکت هاي پالايشگاهي تاکنون صورت هاي مالي 3 ماهه خود را به سازمان بورس ارائه نکرده‌اند که دليل آن توسط شرکت‌ها تاخير ارائه اطلاعات در خصوص نرخ نفت و فرآورده‌هاي نفتي از سوي پالايش و پخش عنوان مي شود.

وي با بيان اين که شرکت‌هاي پالايشگاهي قرار است طي دو روز آينده نسبت به ارائه اطلاعات اقدام کنند، تصريح کرد: علت تاخير اين است که نرخ نفت و فرآورده‌هاي نفتي از سوي پالايش و پخش با تاخير به پالايشگاه‌ها اعلام مي‌شود که اين موضوع باعث تاخير ارسال اطلاعات اين شرکت‌ها به بازار شده است.

سرپرست مديريت نظارت بر ناشران سازمان بورس تصريح کرد: از نظر سازمان بورس مشکلي براي بازگشايي نماد پالايشگاه‌ها وجود ندارد و به محض ارائه اطلاعات 3 ماهه از سوي پالايشگاه‌ها، نماد آنها بازگشايي مي‌شود.

به گفته عليزاده، سازمان بورس پيگيري‌هاي لازم را براي ارائه اطلاعات به موقع انجام مي‌دهد، اما؛ پالايشگاه‌ها ادعا دارند که تاخير در ارسال اطلاعات خارج از کنترل آن ها است.
بر اساس اين گزارش، نماد شرکت هاي پالايشگاه تبريز، لاوان و شيراز از روز 24 تير و نماد شرکت هاي پالايشگاه بندرعباس، تهران و اصفهان از 29 تير به منظور برگزاري مجمع سالانه متوقف شدند که در اين ميان مجمع 3 پالايشگاه تبريز، بندرعباس و تهران به تنفس خورد و در 14 مرداد تشکيل شد، اما؛ مجمع بندرعباس با تنفس مجدد قرار است در روز 28 مرداد برگزار شود.
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 7857
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *