۰

توسعه میدان گازی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی

مقامات رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کردند این رژیم با شرکت های گاز آمریکایی و اسرائیلی در خصوص توسعه میادین گازی جدید فلسطین اشغالی به توافق رسیده است.
توسعه میدان گازی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی
به گزارش «ميزنفت» به نقل از شین هوا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره در بیانیه خود که از شبکه های تلویزیونی این رژیم پخش شد اعلام کرد: «این توافق، صدها میلیارد شکل سود را طی سال های آینده برای اسرائیل به ارمغان خواهد آورد.»

وی در ادامه افزود این توافق، یکشنبه آینده در نشست کابینه به رای گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از بیت المقدس، بر اساس گزارش های منتشر شده، این توافق جنجالی به شرکت «نوبل انرژی» آمریکا در تگزاس و همچنین «دلک گروپ» در فلسطین اشغالی اجازه خواهد داد مالکیت خود را در بزرگترین میدان گاز طبیعی فلسطین اشغالی موسوم به «لوایتان» حفظ کنند.

با این وجود پس از شش سال، «دلک گروپ» مجبور خواهد بود سهم خود را در یک میدان گازی دیگر موسوم به «تامار» واگذار کند. شرکت «نوبل انرژی» نیز بر اساس این توافق، باید پس از گذشت این مدت زمان سهام خود را به 25 درصد کاهش دهد.

در حال حاضر شرکت های «نوبل انرژی» و «دلک گروپ»، هر چهار میدان گازی برون ساحلی رژیم صهیونیستی را در اختیار خود دارند.

این قرارداد، انتقاد گسترده عموم را در فلسطین اشغالی در پی داشته است. منتقدان عقیده دارند این توافق بسیار به نفع شرکت های «نوبل انرژی» و «دلک گروپ» است و در نهایت به افزایش بهای گاز و زیان مصرف کنندگان تمام می شود.
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 8052
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *