۰
رئیس سابق «MI6» نشریح کرد:

عربستان با نفت بدنبال چیست؟

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» از قدرت منطقه‌ای عربستان گفت و بر مقاومت این کشور برای کاهش قیمت هر بشکه نفت تا 40 دلار تاکید کرد.
عربستان با نفت بدنبال چیست؟
به گزارش «ميزنفت»، «جان ساورز» رئیس سابق دستگاه اطلاعات خارجی انگلیس «MI6» در مصاحبه اختصاصی با «فرید زکریا» در شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، گفت: معتقدم که ساختار پادشاهی سعودی‌ها با مرگ ملک «عبدالله» در آغاز سال جاری میلادی و در اختیار گرفتن قدرت به‌وسیله «سلمان» در حال عبور از مرحله انتقالی است.

براساس این گزارش، «ساورز» افزود: باوجود قدرت گرفتن «سلمان» در عربستان، «محمد بن نایف» و «محمد بن سلمان» ولیعهد و جانشین ولیعهد، دو فردی هستند که زمام پادشاهی را در اختیار دارند و ما باید به آنها کمک کنیم و در عبور از ناامنی‌های منطقه و تنش‌های اقتصادی پشتیبان آن‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: از نظر اقتصادی، من معتقدم که پادشاهی عربستان توانست در دو سال متوالی در مقابل بدهی‌های داخلی انعطاف نشان دهد و با ذخایر عظیم نفتی خود بهای هر بشکه نفت را تنها در حدود 20 دلار نگاه دارد. این اقدام موجب شد تا بهای جهانی نفت به 40 دلار در هر بشکه برسد و با وجود این کاهش زیاد، در امور داخلی سعودی‌ها مشکلی به وجود نیاید.

رئیس سابق دستگاه اطلاعات خارجی انگلیس تصریح کرد: عربستان بودجه خود را افزایش داد و این در حالی است که نیاز مبرمی به افزایش قیمت نفت برای حمایت از بودجه تصویب شده احساس می‌شود، اما آن‌ها ابزارهای دیگری در اختیار دارند تا با این ضعف مقابله کنند.

منبع:: آنا
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 8879
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *