۰

آیا عربستان به پایان راه رسیده است؟

عربستان سعودي قادر نيست شرکت هاي نفت شيل را ورشکسته کند، به همين دليل شايد بهترين گزينه براي اين کشور اقبال به سمت روسيه و تغيير روند کنوني بازار نفت باشد.
آیا عربستان به پایان راه رسیده است؟
به گزارش «ميزنفت»، سيا تايمز در مقاله اي نوشت:

جنگ نفتي توسط عربستان سعودي، عليه روسيه يا ايران نبود، بلکه عليه شرکت هاي نفت شيل آمريکايي بود. به همين دليل مسکو و رياض اکنون ممکن است با ايجاد يک ائتلاف، مسير کنوني بازار نفت را تغيير دهند و تلاش کنند باعث افزايش بهاي نفت شوند.

اين تحليلگر مسائل اقتصادي در ادامه نوشت روسيه و عربستان سعودي ممکن است منافع مشترک خود را در تشکيل ائتلاف و تثبيت بهاي نفت در بازار بيابند، زيرا اقتصاد اين دو کشور از کاهش بهاي نفت به شدت آسيب ديده است.

به عقيده «رافي»، عربستان سعودي قادر نيست شرکت هاي نفت شيل را ورشکسته کند، به همين دليل شايد بهترين گزينه براي اين کشور اقبال به سمت روسيه و تغيير روند کنوني بازار نفت باشد.

وي افزود روسيه و عربستان اکنون در خصوص لزوم ايجاد ثبات در بازار جهاني نفت اتفاق نظر دارند، اما در خصوص برخي مسائل سياسي از جمله پرونده هسته اي ايران، حمايت از رژيم بشار اسد در سوريه و همچنين يمن دچار اختلاف هستند. نتيجه اين تلاش ها به شدت مربوط به اين موضوع است که روسيه و عربستان سعودي چگونه بتوانند اختلافات خود را حل و فصل کنند.
جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 9187
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *