۰

هندی ها: گاز ارزان می گیریم سرمایه گذاری می کنیم

وزیر کشتیرانی هند روز چهارشنبه گفت هند آماده است بیش از 15 میلیارد و 200 میلیون دلار در پروژه های مختلف در ایران ازجمله توسعه کامل بندر چابهار سرمایه گذاری کند اما در صورتی که تهران شروط بهتر از جمله گاز ارزان تر پیشنهاد کند.
هندی ها: گاز ارزان می گیریم سرمایه گذاری می کنیم
به گزارش «ميزنفت» به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر ، هند یکی از معدود کشورهایی است که برغم تحریم های شدید علیه ایران ، روابط تجاری خود را با این کشور حفظ کرد. هند پس از چین دومین مشتری بزرگ نفت ایران به شمار می رود.

نیتین جادکاری وزیر کشتیرانی هند در کنفرانسی خبری افزود ما آماده سرمایه گذاری گسترده در ایران هستیم و این مسئله اساسا به بهای گازی بستگی دارد که این کشور در اختیار ما قرار می دهد. بهای گاز مسئله ای بسیار مهم است.

چند روز پس از موافقتنامه هسته ای تاریخی بین تهران و غرب در ماه ژوئیه، حسن روحانی رئیس جمهور ایران به هند پیشنهاد داد نقش بیشتری در طرح های زیرساخت ایران از جمله توسعه کامل بندر چابهار ایفا کند.

هند امیدوار است تا اوایل ماه اکتبر و پس از دریافت گزارش هایی از دیگر وزارتخانه ها ازجمله وزارت نفت و پتروشیمی و وزارت فولاد ، درمورد این پیشنهاد ایران تصمیم گیری کند.

بندر چابهار در جنوب شرق ایران در تلاش های هند به منظور دور زدن رقیب دیرینه خود یعنی پاکستان و باز کردن مسیری به سمت افغانستان که محصور در خشکی است نقشی مهم ایفا می کند.

این بندر همچنین می تواند به عنوان دروازه ای به روی کشورهای سرشار از منابع در آسیای مرکزی ایفای نقش کند.
 
شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب: 9214
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *