۰

نوبخت: خوراک 13 سنت می ماند

سخنگوی دولت با بیان این که رشد اقتصادی بهار مثبت است، گفت: قیمت خوراک پتروشیمی تغییر نمی‌کند.
نوبخت - عصر نفت
نوبخت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت  به نقل از فارس محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به گفت‌وگوی تلویزیونی زنده امشب رئیس‌جمهور با مردم گفت: رئیس جمهور امشب در یک برنامه تلویزیونی زنده برنامه پنج ماه آخر امسال دولت را به ویژه درباره سیاست‌های اقتصادی که اخیرا اعلام شده تشریح می‌کند.

سخنگوی دولت در رابطه با موضع دولت نسبت به برخی درخواست‌ها برای کاهش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها گفت: در ارتباط با قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و گاز مجلس در زمان رسیدگی به لایحه بودجه قیمت را در حد 13 سنت تعیین کرد. همچنین بعد از آن در قانون تنظیم برخی مقررات مالی دولت یک فرمولی تهیه شده و وزارت نفت موظف شد این قیمت را با توجه به واقعیت‌ها تعیین کند.

وی با بیان اینکه الان این قیمت زیر 13 سنت است و با تاکید بر اینکه کاهش و قیمت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در دو وجه قابل بررسی است تصریح کرد: تولید کننده در این ارتباط علاقه مند است که قیمت بالاتر باشد و از سویی دیگر خریداران علاقه مند هستند با قیمت کمتری این خوراک را بخرند تا هزینه تمام شده تولید کاهش یابد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط نیز در بورس شوکی وارد شد و ما شاهد کاهش سهام در بورس بودیم و شاخص کل نیز تقلیل یافت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: قیمت خوراک پتروشیمی‌ها فعلا بر همان عددی که اکنون وجود دارد عمل خواهد شد و تغییری هم در این خصوص حاصل نشده است.

به گزارش ميزنفت، حمدرضا نعمت زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت نيز با تمامي حواشي ايجاد شده در باره ثروت وي و نفوذش در صنعت پتروشيمي، دل به دريا زده و در نامه‌اي به معاون اول، باز هم ساز جدايي پتروشيمي‌ها از بورس كالا را كوك كرد. اين عضو كابينه به بهانه نرسيدن محصول عرضه شده در بورس به دست صنعتگران خرد، خواستار اختياري بودن عرضه محصولات پتروشيمي در بورس كالا يا بازار آزاد شد. در مقابل اين خواسته بزرگ‌ترين تشكل پتروشيمي درنامه‌اي به رئيس‌جمهور مخالفت خود مبني بر خروج محصولات اين صنعت از بورس كالا را به خاطر عدم شفافيت در صورت خروج اعلام كرد.

اتحاديه سراسري تعاوني‌هاي تأمين نياز صنايع پايين دستي پتروشيمي در نامه خود به روحاني نوشته است: «با عنايت به تجربه ناموفق نظام توزيع حواله‌اي و تجربه نسبتاً موفق نظام توزيع بورسي با تكيه بر تعاوني‌ها، چرا بايد بدون هيچ دليل موجهي بورس كالاي پتروشيمي حذف شود و بازار به وضع رانتي و غيرشفاف گذشته برگردد؟نكته پاياني آنكه همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند «بايد سرمايه مردم و مديريت مردم، اقتصاد را بر دوش بگيرد و دولت نظارت و پشتيباني كند» و حضر‌تعالي نيز اخيراً فرموديد رونق اقتصادي فقط در سايه تلاش و فعاليت بخش غيردولتي مي‌تواند، به طور كامل حاصل شود و دولت به تنهايي نمي‌تواند بار مسئوليت اقتصاد را بر دوش گيرد، خواهشمنديم نگذاريد تصميماتي از اين دست، نظام اقتصادي را دچار پيشرفت و گرفتار شدن بيش از پيش در دور باطل اقتصاد دولتي و اقتصاد دلالي نمايد.»
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب: 9648
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *