۰
آنچه در افق ندیدید

حاشیه‌های برنامه مناظره قاسمی و معظمی

وقتی صحبت از جذب سرمایه گذاری در دوران تحریم و موضوع فروش نفت و ارزآوری شد٬ هر دو میهمان برنامه و کارشناسان برنامه به تقدیر از مدیران اسبق شرکت نیکو پرداختند.
منصور معظمی و رستم قاسمی - عصر نفت
منصور معظمی و رستم قاسمی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت٬ شب گذشته برنامه 180 درجه با موضوع اداره صنعت نفت در زمان تحریم از شبکه افق پخش شد که برنامه‌ای روتوش شده بود و با واکنش‌های مختلفی رو به رو شد. فارغ از متن این برنامه٬ برخی حواشی آن شاید در نوع خود جالب باشد.
 
*امیر حسین تبیانیان٬ هاتف ستاری٬ رامین فروزنده و مریم خورشیدی زودتر از رستم قاسمی و منصور معظمی به محل استودیو رسیده بودند و پس از گریم به اتاق انتظار راهی شدند که در ابتدا منصور معظمی به این جمع اضافه و پس از وی رستم قاسمی وارد اتاق انتظار شد.

*با حضور همه میهمانان برنامه بحث درباره موضوع برنامه آغاز شد که به پیشنهاد چهره‌های جوان این برنامه٬ قرار شد بحثی درباره قراردادهای جدید نفتی مطرح نشود زیرا این زمان برنامه کفاف ورود به IPC  را نمی‌دهد.

*منصور معظمی اما معتقد بود باید به این موضوع ورود کرد و می‌خواهد نکات مهمی را در این باره مطرح کند که البته چند نکته را در لابلای صحبت‌های خود مطرح کرد از جمله اینکه چرا تا حالا یک قرارداد هم در صنعت نفت اجرایی نشده است در حالی که در صنعت خودرو 6 قرارداد امضا شده است.

*موضوع کاندیداتوری رستم قاسمی٬ موضوع سوال معظمی از او بود که قاسمی پاسخ این سوال را در آسانسور به طور شخصی به او داد و صدای خنده هر دو بلند شد.

*روند برنامه به این شکل بود که در ابتدا 4 میهمان کارشناس به استودیو می‌رفتند و با یکدیگر بحث می‌کردند و بعد از 15دقیقه میهمانان اصلی به داخل استودیو می‌رفتند. در بیرون استودیو دو میهمان اصلی روبروی دوربین قرار می‌گرفتند تا به چند پرسش خاص پاسخ دهند. نوع پرسش‌ها طوری بود که وقتی سوال کننده از رستم قاسمی سوال می‌کرد معظمی به شوخی گفت جرم٬ نفتی بودن.

*با توجه به اینکه برنامه در شب شهادت حضرت زهرا ﴿س﴾ ضبط می‌شد و بیشتر میهمانان پیراهن سیاه بر تن داشتند از آن‌ها خواسته شده بود پیراهن روشن به تن کنند زیرا این برنامه دو هفته دیگر پخش می‌شود.

*در حین ضبط برنامه٬ رستم قاسمی و منصور معظمی به تایید اظهارات یکدیگر می‌پرداختند که کارگردان به همین دلیل از مجری برنامه خواست چاشنی چالش را بیشتر کند.

*هر گاه بحث به حاشیه می‌رفت 4 کارشناس برنامه با طرح سوالاتی مشخص روند برنامه را به هدف اصلی خود باز می‌گرداندند. هر چند که در پخش برنامه وقت کمی به 4 میهمان جوان رسید.

*طبق برنامه ریزی اعلام شده٬ قرار بود امیرحسین تبیانیان و هاتف ستاری٬ منصور معظمی را به چالش بکشانند و رامین فروزنده و مریم خورشیدی سوالات سختی را با رستم قاسمی در میان بگذارند که این برنامه ریزی در حین ضبط برنامه به هم خورد و کارشناسان با آزادی بیشتر میهمانان اصلی را سوال پیچ می‌کردند.

*وقتی صحبت از جذب سرمایه گذاری در دوران تحریم و موضوع فروش نفت و ارزآوری شد٬ هر دو میهمان برنامه و کارشناسان برنامه به تقدیر از مدیران اسبق شرکت نیکو پرداختند.

*فرمان‌های قطع ضبط برنامه این فرصت را به میهمانان می‌داد که با خارج شدن از چارچوب روبروی دوربین٬ با یکدیگر شوخی کرده و برخی مباحث را به طور شفاف تری – البته به شکل دوستانه – مطرح کنند.

*با توجه به قرار گرفتن آبمیوه روی میز کارشناسان برنامه و لیوان آب روی میز میهمانان اصلی٬ فضای پیش از ضبط برنامه چند دقیقه‌ای تبدیل به دست مایه‌ای برای تشبیه این تبعیض به قراردادهای نفتی شد که رامین فروزنده آغاز کننده آن بود.

*پس از جمع بندی بخش نخست برنامه٬ از رستم قاسمی خواسته شد که خاطره تاکسی گرفتن و سخنان رد و بدل شده بین او و راننده تاکسی را بیان کند که تعریف این خاطره٬ استودیو و فضای بیرون استودیو را غرق خنده کرد.

* پس از پایان این بخش٬ فرمان توقف ضبط داده شد تا همه دست اندرکاران به داخل استودیو رفته و عکسی به یادگار بگیرند. حدود 15دقیقه‌ میهمان برنامه به بحث با یکدیگر پرداختند تا آنکه بخش دوم برنامه با تاخیری نیم ساعته آغاز شد.

*در این بخش قرار بود 4 کارشناس حاضر در برنامه با یکدیگر بحث کنند که مباحث میان رامین فروزنده و هاتف ستاری بالا گرفت که به جذابیت برنامه افزود ولی از آنجا که برنامه زنده نبود٬ مشخص نبود کدام بخش از صحبت‌های میهمانان روی آنتن می‌رود.

*میهمانان برنامه از ساعت ۶ و نیم عصر تا حدود ۱۱ شب در محل ضبط برنامه قرار داشتند و در نهایت ۳ ساعت برنامه ضبط شد که به گفته مجری برنامه٬ برای نخستین بار چنین رکوردی زده می‌شود که حداقل یک ساعتش باید حذف می‌شد.  

*چند روز پیش از پخش برنامه٬ تعدادی از رسانه‌ها٬ با شیطنت رسانه‌ای نوشتند که رستم قاسمی در این برنامه با نماینده دولت درباره دکل گمشده مناظره می‌کند که از اساس غلط بود زیرا منصور معظمی به عنوان استاد دانشگاه حاضر شده بود در این برنامه شرکت کند.
 
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 17120
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *