۰

افزایش تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه‌های داخلی

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از اجرای سه طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه های کشور خبر داد.
عباس کاظمی ؛ مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران - عصر نفت
عباس کاظمی ؛ مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از عرضه بنزین یورو 4 در اهواز خبر داد و گفت: بنزین یورو 4 در تهران، کرج، اراک، تبریز، مشهد، اصفهان و و شیراز توزیع می شود. 

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 16 میلیون لیتر بنزین پاک در شازند اراک تولید و به مصرف می‌رسد.
 
گفتنی است هم اکنون پنج جایگاه سوخت اهواز توزیع کننده بنزین یورو ٤ هستند  که میزان بنزین توزیعی 500 هزار لیتر است و با دریافت هرچه بیشتر آن، مقادیر توزیع آن نیز در جایگاه های این کلانشهر (اهواز) افزایش می یابد. 
 
می‌توان گفت:بنزین مورد استفاده  از طریق پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تامین می شود با افزایش میزان دریافتی بنزین یورو ٤ از این پالایشگاه، انتظار می رود گستره توزیع آن به حومه شهر اهواز نیز برسد. 

کاظمی اظهار داشت: هم اکنون سه طرح جدید افزایش ظرفیت تولید بنزین یورو ۴ با ظرفیت تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر سوخت پاک آخرین مراحل راه اندازی را پشت سر می گذارد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود به زودی طرح جدید بنزین سازی پالایشگاه نفت اصفهان با ظرفیت تولید روزانه ۷ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در مدار بهره برداری قرار بگیرد. 
 
معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه پیش بینی می‌شود طرح جدید بنزین سازی پالایشگاه نفت لاوان هم با ظرفیت تولید روزانه یک میلیون لیتر بنزین تا پیش از پایان سال‌جاری راه‌اندازی شود، بیان کرد: علاوه بر این ساخت و راه‌اندازی مجتمع جدید بنزین‌سازی پالایشگاه نفت بندرعباس با ظرفیت ۴ میلیون لیتر در روز از دیگر طرح‌های در دست اجرا است.
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 10134
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *