۰
با تکنولوژی های روز صنعت نفت

حسگرهایی برای کنترل تولید نفت

در مواجهه با تولید نفت و گاز از اعماق زمین، حسگرها و آمارهای سنجشی نقش مهمی در ارزیابی این مساله دارد که واقعا چه اتفاقاتی در تاسیسات نفتی شما رخ می دهد. حسگرها و داده های سنجشی در واقع چشم و گوش شما برای فعالیت های نفت و گاز به شمار می رود.
حسگرهایی برای کنترل تولید نفت - میز نفت
حسگرهایی برای کنترل تولید نفت - میز نفت
به گزارش ميزنفت ، بی شک کیفیت اطلاعات و داده ها نقش مهمی در ارزیابی فعالیت های نفت و گاز دارد و روش جمع آوری اطلاعات تاثیر زیادی بر کیفیت داده های آماری خواهد داشت.

با توجه به اینکه تولید نفت و گاز به سوی محیط های غیر متعارف در حال تغییر و حرکت است، یک چالش اصلی که باید حل و فصل شود، استفاده از حسگرهای دقیقی است که بتواند با این چالش بزرگ مقابله کند و اطلاعات دقیق و قابل اطمینان را ارائه نماید. محققان شرکت جی ئی در حال توسعه چنین پلت فرم سنجشی هستند که متمرکز بر جمع آوری دقیق اطلاعات و داده ها از میدان های نفتی است. این مکانیسم طوری طراحی شده است که امکان تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات را می دهد.

این سامانه طوری از سوی مهندسان شرکت جی ئی طراحی شده است که می تواند در فشارها و درجه حرارت های بالا نیز اطلاعات و داده های دقیق و قابل اطمینانی را ارائه کند.

این حسگرهای خاص بر روی یک فیبر نوری 2 کیلومتری نصب شده و در اعماق زمین آزمایش شده است. در آزمایش های انجام شده دقت بالای این حسگرها ثابت شده است.

 
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 10381
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *