۰
تغییر استراتژی غول نفتی در بالادست

آغاز تغییرات بزرگ شل از سال 2016

شرکت رویال داچ شل قصد دارد فعالیت های بالادستی خود را به منظور تقویت جایگاه خود در شرایط کنونی بازار بار دیگر سازماندهی کند.
فعالیت های بالادستی نفت - میز نفت
فعالیت های بالادستی نفت - میز نفت
به گزارش ميزنفت ، پیشنهاد شرکت شل به گروه "بی جی" احتمالا تا اوایل سال 2016 میلادی نهایی خواهد شد. در 3 نوامبر بن فن بوردن رئیس شرکت شل در ارائه گزارشی به سهامداران و سرمایه گذاران در لندن، تاکید کرد: کاهش قیمت نفت تغییرات زیادی را در صنعت نفت ایجاد کرده است. من مصمم هستم که شرکت شل را پیشتاز تغییرات جدید در صنعت نفت قرار دهم و در نهایت آن را به یک شرکت رقابتی تبدیل کنم.

گروه "بی جی" قصد دارد با مشارکت شل فعالیت در اعماق دریاها و جایگاه های متراکم گاز را که سود زیادی را عاید شرکتهای انرژی می کند، گسترش دهد. اینها صنایعی هستند که شرکت شل قابلیت ها و فناوری های زیادی در آن دارد. شل می تواند با گسترش فعالیت های خود در این زمینه ها، به فکر دستیابی به جایگاه های بهتر در صنعت جهانی نفت باشد.

رئیس شرکت شل افزود: ما در حال تغییر شکل شرکت هستیم و این روند زمانی تسریع خواهد شد که قرارداد با گروه بی جی نهایی شود. بخش بالادستی بار دیگر سازماندهی خواهد شد تا شفافیت عملکرد افزایش یابد و راهبرد و سازماندهی شرکت متحد شود.


فروش دارایی ها و انتخاب های سخت برای هزینه های سرمایه گذاری مثل متوقف شدن اکتشاف نفت در آلاسکا و توقف توسعه پروژه نفت سنگین در کانادا، نشانگر تغییرات جدی صنعت جهانی نفت است.

تغییرات سازماندهی مجدد شرکت شل قرار است از اول ژانویه 2016 میلادی اجرا شود. پروژه گاز متراکم که به یک کسب و کار سودآور تبدیل شده طی 3 سال گذشته به طور میانگین 11 میلیارد دلار درآمد برای شرکت شل ایجاد کرده است. این رقم در سال 2009 میلادی تنها 2 میلیارد دلار بوده است.

یک سازمان بالادستی جدید موجب گسترش فعالیت های کسب و کارهای نفت و گاز در شرکت شل خواهد شد. با اجرای این طرح شرکت شل می تواند به ذخایر نفت و گاز غیر متعارف در بخش های مختلف جهان به خصوص آمریکا دست یابد.

شرکت شل همچنین در حال بررسی فرصت های سرمایه گذاری بلندمدت در پروژه های نفت و گاز است. پیش بینی می شود مجموع سرمایه گذاری شرکتهای شل و بی جی در سال 2016 میلادی به بیش از 36 میلیارد دلار برسد.
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۲۰
کد مطلب: 10390
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *