۰

خط لوله ای برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی

ریچارد کوته مدیر عامل شرکت سنترال پترولیوم تاکید کرد: خط لوله یک میلیارد دلاری (دلار استرالیا) که قادر است گاز طبیعی را از سرزمین های شمالی به سایر مناطق استرالیا منتقل کند، قطعا اجرا خواهد شد و برای متوقف کردن این پروژه نیاز به وقوع جنگ جهانی سوم خواهد بود.
خط لوله -میز نفت
خط لوله -میز نفت
کوته در ادامه تصریح کرد: 3 پیشنهاد از 4 پیشنهاد ارائه شده برای ساخت این خط لوله بی قید و شرط است و به دنبال هیچ گونه کمک از دولت استرالیا نیست. البته پیشنهاد چهارم برای ساخت خط لوله موسوم به "ان ئی جی آی" خواستار دریافت وام 300 میلیون دلاری از دولت استرالیا شده است.

آدام گیلز رئیس ان تی قصد دارد 17 نوامبر برنده نهایی این پروژه را اعلام کند. 2 شرکت پیشنهاد دهنده از 4 شرکت کننده در این مناقصه، یعنی ای پی ای گروپ و جیمنا از مسیر ارزان تر و کوتاهتر برای این خط لوله حمایت کرده اند و بر این مساله تاکید دارند که خواستار دریافت کمک مالی از دولت استرالیا نیستند.

2 پیشنهاد دهنده دیگر یعنی "دی یو ئی تی گروپ" و شرکتی که از سوی شرکت ملی نفت چین حمایت می شود، پیشنهادات دیگری را برای ساخت این خط لوله از سایر مسیرها ارائه کرده اند.

شورای دولتی استرالیا موسوم به سی او ای جی نیز پیش از این با ساخت این خط لوله موافقت کرده است. خریداران گاز طبیعی در بازار داخلی استرالیا نیز از اجرای این خط لوله حمایت کرده اند چرا که تولیدکنندگان کنونی گاز در استرالیا برای تامین تقاضا طی سال های آینده با چالش جدی روبرو خواهند شد.

کوته در ادامه گفت: شاید برای متوقف کردن این پروژه به جنگ جهانی سوم یا چیزی شبیه به آن نیاز باشد ولی چه کسی می خواهد با این پروژه مخالفت کند، ما نیازی به منابع مالی دولتی نداریم این خط لوله ای است که می تواند یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کند.
 
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۲۸
کد مطلب: 10391
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *