۰

خط لوله صلح به 2017 موکول شد

وزیر نفت پاکستان اعلام کرد سهم ۷۰۰ کیلومتری پاکستان از احداث خط لوله صلح تا ۶ ماه دیگر تمام می‌شود و کل طرح تا پایان سال ۲۰۱۷ تکمیل خواهد شد.
خط لوله صلح به 2017 موکول شد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از فارس، شهید خاقان عباسی وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان اعلام کرد،‌ که خط لوله ۷۰۰ کیلومتری موجود در خاک پاکستان – ادامه خط لوله صلح- طی ۶ ماه آینده آغاز و تا دسامبر ۲۰۱۷ به پایان می‌رسد.

این خط لوله قرار است حد فاصل گاودار تا نواب شاه در خاک پاکستان ایجاد شود که با پایان آن سهم ۷۰۰ کیلومتری پاکستان از خط لوله صلح به پایان خواهد رسید و نهایتا این پروژه تا پایان سال ۲۰۱۷ تکمیل می‌شود.

وزیر نفت پاکستان گفته است:تحریم ایران هنوز پا برجاست و سرمایه‌گذاران حتی نگران بعد از تحریم هستند و حتی به دلیل مسائل قانونی امکان برگشت تحریم‌ها وجود دارد با وجود این پاکستان روی احداث خط لوله کار می‌کند، مسئله مهمی وجود ندارد و خط لوله ۷۰۰ کیلومتری در خاک پاکستان را به اتمام می‌رسانیم.

وزیر نفت پاکستان گفته است،‌ طرح اجرای کار آماده است و به محض لغو تحریم‌ها دستور اجرای کار را خواهیم داد.

شهید خاقان عباسی با بیان اینکه خط لوله صلح به عنوان پروژه جایگزین نبوده است،‌ گفت از وزیر نفت ایران هم درخواست کرد‌ه‌ایم تا طی جلسه‌ای گزارش کاملی از کارهای انجام یافته در باره خط لوله صلح را به ایشان اعلام کنیم.

این خط لوله قرار است حد فاصل گاودار تا نواب شاه در خاک پاکستان ایجاد شود که با پایان آن خط لوله صلح که پروژه انتقال گاز بین ایران و پاکستان موسوم به خط لوله صلح به پایان خواهد رسید.

ایران و پاکستان درسال ۱۹۹۵ میلادی توافق نامه‌ای را در مورد احداث خط لوله صلح را امضا کردند. تا کنون ایران ۹۰۰ کیلومتر از این خط لوله را در خاک خود احداث کرده و منتظر احداث ۷۰۰ کیلومتر باقی مانده از این خط لوله در خاک پاکستان است.

پاکستان باید تا دسامبر ۲۰۱۴ میلادی خط لوله را در خاک خود احداث می‌کرد اما به دلیل تهدیدهای آمریکا کار احداث خط لوله را تاکنون آغاز نکرده است.

طبق قرارداد اولیه اگر تا پایان دسامبر این قرار داد عملیاتی نمی‌شد، پاکستان باید ۳ درصد از ارزش صادرات گاز را به عنوان جریمه به ایران پرداخت می‌کرد.
جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 9188
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *