۰
واکنش عربستان به ورود نفت ایران

همچنان بدون کاهش تولید

شرکت اطلاعات جهانی استارتفور آمریکا در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرد: بازگشت نفت ایران به بازار جهانی عربستان سعودی را مجبور نخواهد کرد تا حجم تولید نفت خود را کاهش دهد.این شرکت اطلاعاتی افزود: بازگشت ایران به بازار جهانی نفت تاثیر چندانی بر تولید نفت عربستان در شش ماه نخست 2016 میلادی نخواهد داشت تا این کشور بخواهد با کاهش تولید خود از قیمت نفت دفاع و حمایت کند.
همچنان بدون کاهش تولید - میز نفت
همچنان بدون کاهش تولید - میز نفت
به گزارش ميزنفت، شرکت اطلاعات جهانی استارتفور آمریکا در گزارش سالانه خود پیش بینی کرد که در صورت بازگشت ایران به بازار جهانی انرژی طی سال 2016 میلادی، عربستان حجم تولید خود را تغییر نخواهد داد.

این شرکت اطلاعاتی افزود: بازگشت ایران به بازار جهانی نفت تاثیر چندانی بر تولید نفت عربستان در شش ماه نخست 2016 میلادی نخواهد داشت تا این کشور بخواهد با کاهش تولید خود از قیمت نفت دفاع و حمایت کند.

14 جولای یعنی 23 تیرماه شش قدرت جهانی توافق تاریخی را با ایران به امضا رساندند که بر اساس آن تحریمهای بین المللی وضع شده علیه ایران در ازای محدود شدن برنامه های هسته ای، لغو خواهد شد. با لغو تحریمها، ایران بار دیگر اجازه خواهد داشت تا به بازارهای جهانی بازگردد.

این گزارش افزود: اجرای توافق هسته ای ایران در آغاز سال 2016 میلادی موجب افزوده شدن 500 هزار بشکه ای تولید نفت این کشور خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد که عربستان سعودی در شش ماه دوم 2016 میلادی میزان تولید نفت خود را اصلاح کند و این مساله بستگی به ارزیابی تاثیر بازگشت ایران بر قیمت نفت خواهد داشت. ارزیابی کاهش تولید نفت در آمریکا نیز بر تصمیم عربستان تاثیر زیادی خواهد داشت.

شرکت استارتفور افزود: البته عربستان نمی تواند کاهش تولید نفت خود را به صورت پایدار و پیوسته با سایر کشورهای عضو اوپک و کشورهای غیر عضو این سازمان هماهنگ کند.

با ادامه مازاد عرضه در بازارهای جهانی، قیمت نفت همچنان به روند نزولی خود ادامه می دهد و قیمت نفت برنت در ماه دسامبر به پایین ترین سطح در 11 سال اخیر رسیده است. عربستان مایل نیست تا سقف تولید اوپک را در شرایط کنونی کاهش دهد و همچنان بر حفظ سهم بازار از سوی کشورهای اوپک اصرار دارد. عربستان و سایر کشورهای همپیمان در اوپک منتظر هستند تا کاهش قیمت نفت موجب کاهش چشمگیر تولید شیل نفت در آمریکای شمالی شود. مساله ای که تاکنون اتفاق نیفتاده است.
 
چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۲
کد مطلب: 11194
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *