۰
نگاه نفت به رئیس جمهور بعدی آمریکا

بهترین نامزد برای شرکت های نفتی کیست؟

اگر ترامپ بتواند به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه معرفی و در انتخابات نیز پیروز شود، این مساله موجب رونق بزرگی برای شرکتهای نفتی خواهد شد. ترامپ به طور فعالانه ای درباره منافع خود در تقابل با اوپک صحبت کرده و بر استقلال انرژی آمریکا پافشاری کرده است. وی از حامیان جدی اهمیت بخش نفت و گاز در کل اقتصاد آمریکا است.
کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا - عصر نفت
کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا - عصر نفت
به گزارش ميزنفت، اویل پرایس نوشت:

در حالی که رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2016 به اوج خود رسیده است، وقت آن است تا نگاهی به نامزدهای جدی باقی مانده بیندازیم و به بررسی این مساله بپردازیم که سیاست های انرژی هر یک از این نامزدها چه بوده و چه تاثیری بر شرکتهای انرژی آمریکا خواهد داشت.

در حالی که طی ماه های آینده اتفاقات زیادی می تواند رخ دهد، رهبران کنونی برای حزب جمهوریخواه عبارتند از دونالد ترامپ، مارکو روبیو و تد کروز. جمهوری خواهان ذاتا اهل لابی با شرکت های نفتی هستند.

برای دموکراتها نیز به نظر می رسد رقابت اصلی بین هیلاری کلینتون و برنی سندرز خواهد بود. این مساله ارزش دارد که نگاهی نیز به مایکل بلومبرگ داشته باشیم که اگر وارد رقابت های انتخاباتی شود، چه تاثیری می تواند بر سیاست های انرژی و شرکتهای فعال در بخش نفتی داشته باشد.

* دونالد ترامپ

دونالد ترامپ - <a href='http://www.mizenaft.ir' target='_blank'>ميزنفت</a>


ترامپ که با هجوم منتقدان روبرو شده است، یک احتمال واقعی برای معرفی شدن از سوی حزب جمهوریخواه در انتخابات 2016 به شمار می رود. ترامپ با قرارگرفتن در رتبه دوم در انتخابات مقدماتی آیووا عملکرد ناامید کننده ای داشته ولی در نیوهمپشایر عملکرد خوبی داشته و در نظرسنجی های ملی نیز در صدر قرار گرفته است.

اگر ترامپ بتواند به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه معرفی و در انتخابات نیز پیروز شود، این مساله موجب رونق بزرگی برای شرکتهای نفتی خواهد شد. ترامپ به طور فعالانه ای درباره منافع خود در تقابل با اوپک صحبت کرده و بر استقلال انرژی آمریکا پافشاری کرده است. وی از حامیان جدی اهمیت بخش نفت و گاز در کل اقتصاد آمریکا است. ریاست جمهوری ترامپ در نهایت به نفع سرمایه گذارانی است که در شرکتهای انرژی سرمایه گذاری کرده اند به خصوص اگر جمهوریخواهان بتوانند کنترل کنگره را همچنان در اختیار داشته باشند. وی چندی پیش گفته بود که آمریکا باید نفت عراق را می دزدید!


*تد کروز

تد کروز - <a href='http://www.mizenaft.ir' target='_blank'>ميزنفت</a>


علی رغم اینکه کروز یک جمهوریخواه است ولی به اندازه ترامپ و روبیو، حامی منافع شرکتهای انرژی نیست. کروز مخالف همه نوع یارانه انرژی از جمله پرداخت یارانه به شرکتهای نفتی است. در حالی که وی در گذشته از لغو تعلیق حفاری دریایی حمایت کرده ولی معلوم نیست که با توجه به قیمت کنونی نفت، آیا سیاست های وی در راستای حمایت از منافع شرکتهای نفتی خواهد بود یا نه. کروز از حامیان پروژه خط لوله کی استون بوده و از این دیدگاه نیز حمایت کرده است که گرم شدن زمین یک پدیده طبیعی است نه یک پدیده ناشی از رفتارهای انسان.


*مارکو روبیو

مارکو روبیو - عضر نفت


روبیو ظاهرا حامی سوخت های فسیلی متعارف مثل ترامپ و کروز است. به خصوص روبیو حامی متوقف شدن طرح انرژی پاک است که به منظور کمک به شرکتهای انرژی و رونق نسبی شرکتهای معدنی فعال در زمینه زغال سنگ ارائه شده است.
روبیو به عنوان رئیس جمهور برای کاهش قدرت سازمان حفاظت از محیط زیست اقدام خواهد کرد و این سازمان را به یک نهاد نظارتی تبدیل خواهد کرد، به جای آنکه نقش بیشتری به این سازمان در دولت های محلی بدهد. این مساله در نهایت به نفع شرکتهای انرژی متعارف خواهد شد.


*هیلاری کلینتون

هیلاری کلینتون - <a href='http://www.mizenaft.ir' target='_blank'>ميزنفت</a>


هیلاری کلینتون به عنوان رئیس جمهور احتمالا به سیاست های مورد حمایت باراک اوباما ادامه خواهد داد. به عنوان مثال، کلینتون یکی از مخالفان حفاری های نفتی دریایی است وی مخالف خط لوله کی استون و مخالف حفاری ها در قطب شمال است.
آشفتگی فعلی بازار یک فرصت بی نظیر را برای سرمایه گذاران زرنگ و باهوش در بازار انرژی به وجود آورده است. در حالی که جریان اصلی رسانه ای مطالب ترسناکی را درباره افت شدید قیمت نفت منتشر می کند ولی سرمایه گذاران هوشمند و دانا می توانند از افت قیمت نفت به عنوان فرصت بی نظیری برای کسب سود بهره برداری کنند.

علاوه بر این کلینتون از پیمان آب و هوایی پاریس که در دسامبر 2015 میلادی حاصل شده، حمایت کرده است. همه اینها نشان می دهد که کلینتون احتمالا قوانینی را تصویب خواهد کرد که در نهایت به ضرر شرکتهای انرژی و خودروسازان خواهد بود. کلینتون به عنوان یکی از حامیان اصلی سیاست های زیست محیطی، به احتمال زیاد اقدامات مختلفی را برای حمایت از شرکتهای انرژی خورشیدی و بادی انجام خواهد داد. با تصویب ادامه پرداخت یارانه به این صنایع، هنوز مشخص نیست که کلینتون چه اقدامات بیشتری را برای حمایت از شرکتهای انرژی تجدیدپذیر انجام می دهد.


*برنی سندرز

برنی سندرز - <a href='http://www.mizenaft.ir' target='_blank'>ميزنفت</a>


سندرز حتی مترقی تر از کلینتون صحبت کرده است. بنابر این احتمال وجود دارد که وی همه سیاست های اوباما و کلینتون را اجرا کند و حتی محدودیت های بیشتری را برای تولید متعارف انرژی اعمال نماید. در حالی که پیشنهاد اوباما برای دریافت 10 دلار مالیات به ازای تولید هر بشکه نفت در دوره ریاست جمهوری اش عملی نشد، اگر سندرز رئیس جمهور شود شاید شرایطی ایجاد گردد که وی بتواند طرح مالیاتی خود بر تولید نفت را اجرا کند که این مساله در نهایت به شدت به ضرر شرکتهای انرژی خواهد بود.

سندرز همچنین حامی اعمال مالیات بر تولید کربن است که می تواند تاثیرات گسترده ای بر کسب و کارهای متعددی داشته باشد. بی شک ریاست جمهوری سندرز می تواند برای اکثر صنایع و شرکتهای انرژی آمریکا مضر باشد.


*مایکل بلومبرگ

مایکل بلومبرگ - <a href='http://www.mizenaft.ir' target='_blank'>ميزنفت</a>


اگر مایکل بلومبرگ وارد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود می تواند هر دو حزب سیاسی اصلی آمریکا را با آشوب و تلاطم روبرو کند. اگر بلومبرگ رئیس جمهور شود، احتمالا سیاست میانه ای را بین سیاست های ضد انرژی های تجدیدپذیر جمهوریخواهان و سیاست های ضد انرژی های متعارف دموکراتها اتخاذ خواهد کرد. بلومبرگ قاطعانه حمایت خود را از طرح های آب و هوا نشان داده و نگرانی های خود را نسبت به مسائل محیط زیست مطرح کرده است. بلومبرگ هزینه زیادی را برای از بین بردن کارخانه های زغال سنگ در آمریکا پرداخت کرده است.
 
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۹
کد مطلب: 11979
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *