۰
مصرف زنجانی توسط مخالفان اردوغان

پس لرزه های حکم زنجانی در ترکیه

پس از رسانه ای شدن حکم اعدام بابک زنجانی، مهدی شمس و حمید فلاج هروی، سیاستمداران ترکیه ای نیز وارد گود شدند و خواستار رسیدگی به پرونده شرکای وی در این کشور شدند؛ حزب جمهوریت خلق ترکیه خواهان بررسی پرونده بابک زنجانی در این کشور و افشای شرکای وی در ترکیه شد.
بابک زنجانی و رضا ضراب- میز نفت
بابک زنجانی و رضا ضراب- میز نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از پایگاه اینترنتی ویرتوالاز، مطبوعات ترکیه گزارش دادند: « اردال آکسونر، معاون حزب جمهوریت خلق و عضو کمیسیون پارلمانی (سابق ) بررسی کننده عملیات مبارزه با فساد مالی در دسامبر 2013، خواستار شد پرونده بابک زنجانی به ترکیه آورده و شرکای وی در ترکیه نیز شناسایی شوند.»

مطبوعات ترکیه نوشتند : « بابک زنجانی به همراه رضا ضراب (سرمایه دار ترکیه) برای دور زدن پول های ایران از تحریم ها فعالیت مشترک داشتند و رضا ضراب برای قانونی کردن پول های ایران، به مقامات دولت ترکیه رشوه داده بود. اما، رضا ضراب که در عملیات مبارزه با فساد مالی در ترکیه در سال 2013 دستگیر شده بود، زود از زندان آزاد شد.»

معاون حزب جمهوریت خلق ترکیه گفت: « پرونده بابک زنجانی با پرونده همکاران وی در ترکیه از جمله رضا ضراب مشترک است و در حالیکه بابک زنجانی در ایران به اعدام محکوم شده است، پرونده رضا ضراب در ترکیه لاپوشانی و حتی به وی به همراه دوتن از وزرا، مدال برترین پرداخت کننده مالیات اعطاء می شود.»

اوکتای اوزتورک، معاون حزب حرکت ملی ترکیه نیز خواستار رسیدگی به پرونده شرکای بابک زنجانی در این کشور شد و گفت : « اگر رابطه ای میان بابک زنجانی و رضا ضراب وجود دارد، ترکیه نیز باید اقدامات لازم را انجام دهد. »

نامیک هاووتجا ، نماینده حزب جمهوریت خلق در پارلمان ترکیه نیز گفت : «دلایل زیادی درباره دست داشتن رضا ضراب در نقل و انتقالات مجرمانه وجود دارد و مقامات انتظامی ترکیه باید با مطالبه پرونده بابک زنجانی از ایران، شرکای وی در ترکیه را نیز شناسایی کنند.»

اوکتای وورال، معاون حزب حرکت ملی ترکیه نیز گفت :« در گزارش های گمرک ترکیه، دیده می شود که میان رضا ضراب و شرکت های بابک زنجانی رابطه وجود دارد. اما، به رضا ضراب که به پولشویی در ترکیه مشغول بوده است، نشان دولتی اعطاء می شود. ببینید اوضاع ترکیه چگونه است!»
 
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 12419
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *