۰
ليبراسيون:

دونالد ترامپ، آغاز عصری جديد

دونالد ترامپ - عصر نفت
دونالد ترامپ - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، روزنامه لیبراسیون در مقاله ای در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تحلیل رفتارهای ترامپ نوشت روزنامه نگارانی که تبلیغات انتخاباتی ترامپ را هر روز پیگیری می کنند هر دو جناح مسئول این درگیرها در کمپین های تبلیغاتی می دانند.

روزنامه فرانسوی لیبراسیون در مقاله ای تحلیلی با عنوان «دونالد ترامپ، آغاز عصری جدید» به قلم فردریک اوتران، خبرنگار اعزامی این روزنامه به میامی، نوشت: انسان با دیدن تصاویر ویدیویی که چند روز پیش در ایالت میسوری آمریکا گرفته شده است، خشکش می زند. این تصاویر،« فیضان سید» از اعضای انجمنی اسلامی را در حالی که برای شرکت در یکی از تجمعات انتخاباتی دونالد ترامپ در صف ایستاده نشان می دهد. وی در حالیکه سرگرم گفتگو با طرفداران او است ناگهان مردی که کلاه محافظ روی سرش شعار انتخاباتی ترامپ را دارد، در صحنه ظاهر می شود و با فریاد به اسلام و فیضان توهین می کند. اما فیضان جوان به آرامی پاسخ می دهد:«من آمریکایی هستم، حتی اگر از من متنفر باشی باز هم تو را دوست دارم».

به نظر می رسد انتخابات روز سه شنبه در 5 ایالت آمریکا نقطه عطفی باشد. اگر ترامپ در انتخابات درون حزبی فلوریدا و اوهایو پیروز شود، تقریبا می توان گفت نامزد حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد اما این درحالی است که درباره نامزدی او بیش از هر زمان دیگری اختلاف وجود دارد. بیشتر تجمعات انتخاباتی این میلیاردر آمریکایی پر از توهین به سیاهپوستان، مسلمانان و لاتین تبارها، خشونت بامعترضان ، آزار و اذیت خبرنگاران است. این نامزد جمهوری خواه روز جمعه برای اولین بار تجمع انتخاباتی خود را به علل امنیتی در شیکاگو لغو کرد. صدها معترض ( دموکراتها و اعضای جنبشی ضد نژادپرستی) موفق شده بودند وارد سالن شوند. با اعلام لغو این تجمع درگیری های شدیدی بین طرفداران و مخالفان دونالد ترامپ روی داد.

به اعتقاد روزنامه نگارانی که تبلیغات انتخاباتی ترامپ را هر روز پیگیری می کنند هر دو جناح مسئول این درگیرها هستند. در هر تجمعی انتخاباتی معترضان سخنان ترامپ را قطع می کنند. برخی از آنها توهین می کنند و حرکات زشتی انجام می دهند و خود را به زمین می اندازند که این کار نیروهای پلیس را برای بیرون بردن آنها پیچیده می کند. طرفداران ترامپ هم در واکنش به این رفتارها اغلب این معترضان را با خشونت بیرون می کنند.

بیم آن می رود تشدید این خشونتها به حوادثی جدی تبدیل شود. توماس کندی، دانشجویی در میامی که در چند اعتراض شرکت داشته است می گوید:« روزی یکی از طرفداران ترامپ اسلحه گرم بیرون می آورد و یکی از معترضان را می کشد». وی که فرزند مهاجران آرژانتینی است به رغم خطراتی که وجود دارد معتقد است باید برای متوقف کردن ترامپ، اعتراض کرد.

برینا وایت هورست از فعالان فرگوسن، شهری که نماد نژاد پرستی پلیس است، می گوید:«خیلی مهم است که به اعتراضات ادامه دهیم تا تجمعات انتخاباتی ترامپ لغو شود، زیرا این سلاح ما در مبارزه با نفرت پراکنی او و برتری سفید پوستان بر نژادهای دیگر است؛ پدیده ای که در آمریکا وجود دارد. واقعیت این است که نامزدی دونالد ترامپ شرم آور است و امیدوارم این اعتراضات به دیگر کشورها نشان دهد که بیشتر مردم آمریکا تلاش می کنند تا او را متوقف کنند».

اما این راهبرد ممکن است تاثیر عکس داشته باشد. اعتراضات زیاد ممکن است طرفداران ترامپ را تحریک کند و کسانی را طرفدار نامزدی نیستند وارد معرکه کند. ترامپ پس از لغو تجمع تبلیغاتی شیکاگو خود را قربانی دانست و گفت ارازل واوباش برنی سندرز کمونیست ( از نامزدهای دموکرات ها) آزادی بیان او را مختل کرده اند. او در توییتر تهدید کرد:« آماده باش برنی طرفداران من به تجمعات انتخاباتی تو خواهند آمد». در هفته های آینده مشخص خواهد شد که چه کسی از این تحریکات سود می برد.
دونالد ترامپ توانسته است با تحقیر کردن مهاجران و مسلمانان ، هم طرفداران اغلب سفید پوست و مشتاقش را و هم منتقدانش را خشمگین کند منتقدانی که وی را به ایجاد ترس و تحریک به نژاد پرستی متهم می کنند.

هیثر کاکس ریچاردسون  مورخ معتقد است این خشم فقط به خشونت منجرمی شود.
سه رقیب جمهوری خواه ترامپ در واکنش به این تنش آفرینی از وی به شدت انتقاد کرده اند ، جان کازیچ گفته است که ترامپ «فضای مسمومی » را به وجود آورده است.
هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها را هم رفتار ترامپ را «سیاست آتش افروزی» خوانده است. باراک اوباما روز شنبه بدون نام بردن از ترامپ از نامزدهای ریاست جمهوری خواست دست از توهین و خشونت نسبت به دیگر آمریکایی ها بردارند.

ترامپ می گوید تحریک به خشونت نمی کند اما در هفته های گذشته چندین بار طرفداران خود را به حمله به معترضان ترغیب کرده و گفته است اگر طرفدارانش به معترضان حمله کنند هزینه وکیل آنها را پرداخت خواهد کرد.
جان کازیچ فرماندار اوهایو با تاسف می گوید ترامپ تخم تفرقه پراکنده است و محصول آن را درو خواهد کرد.
 
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 12509
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *