۰

تاثیر بازگشت ترامپ بر فروش نفت ایران

میز نفت - یک کارشناس حوزه انرژی گفت: اگر ترامپ بر سر کار بیاید تحریم و فشار روی نفت و شرکای نفتی ایران بیشتر خواهد شد و در صدد بر خواهند آمد که ما را منزوی‌تر کنند.
ترامپ | میز نفت
ترامپ | میز نفت
به گزارش میز نفت ، میرقاسم مومنی درباره تاثیر روی کار آمدن ترامپ در انتخابات پیش روی امریکا بر بازار نفت ایران اظهار داشت: اگر به زمان ۴ سال ریاست جمهوری ترامپ نگاه کنیم طی این مدت (۲۰۲۱-۲۰۱۷) تحریم‌های شدیدی روی فروش نفت ایران اعمال شد به نحوی فروش نفت و درآمدهای ارزی ایران کاهش قابل توجهی یافت و ما از سیاست‌های او فشارهای زیادی را متحمل شدیم.

وی افزود: در دوره بایدن با توجه به مذاکرات انجام گرفته محدودیت‌ها روی صادرات نفت ایران کمتر شد و فروش نفت ایران افزایش یافت و چندین برابر شد. اکنون شاهدیم که بابت همین قضایا بایدن به شدت از سوی برخی مقامات این کشور مورد حمله و انتقاد قرار می‌گیرد.

احتمال افزایش فشار بر نفت و شرکای نفتی ایران

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: اگر ترامپ بر سر کار بیاید تحریم و فشار روی نفت و شرکای نفتی ایران بیشتر خواهد شد و در صدد بر خواهند آمد که ما را منزوی‌تر کنند، نتیجه اینکه درآمدهای ارزی ما کاهش پیدا می‌کند و این یک اهرم سیاسی و اقتصادی ترامپ خواهد بود که بتواند ایران را با سیاست‌های خود همسو کرده و یا بر سر میز مذاکره بنشاند.

وی ادامه خاطرنشان کرد: همچنین با روی کار آمدن ترامپ مسئله اوکراین حل خواهد شد، او از هم اکنون خود را پیروز انتخابات می‌داند و در حال تدوین سیاست‌های خود است و آماده می‌شود که از روزی که سر کار آمد نسبت به اجرای آنها اقدام کند. باتوجه به اوضاع سیاسی انتخابات امریکا و وضعیت دولت بایدن؛ ترامپ خود را پیروز انتخابات می‌داند و روی تمامی این برنامه‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

جنگ اوکراین به پایان می‌رسد

مومنی گفت: اکنون روسیه با توجه به شرایط تحریم از بازار آزاد استفاده کرده و نفت خود با زیر قیمت بازار جهانی بفروش می‌رساند تا بتواند تحریم‌ها را دور بزند اگر در زمان ترامپ مسئله اوکراین حل شود و روسیه بتواند با امریکا به تفاهم برسد؛ نفت روسیه وارد بازار خواهد شد و کمبود نفت ایران جبران می‌شود و این در واقع به زیان ایران تمام می‌شود و ما تحت فشار بیشتری قرار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به احتمال تغییر قیمت نفت نیز بیان داشت: قیمت نفت به عرضه و تقاضا تحولات بین‌المللی و تحولات جنگ بستگی دارد، در کل اصولا هنوز جهان به سوخت فسیلی نیاز دارد و هنوز سوخت پاک نتوانسته جایگزین کاملی برای سوخت‌های فسیلی باشد در هر حال اگر بحرانی ایجاد نشود قیمت نفت در زمان ریاست جمهوری احتمالی ترامپ تغییری نمی‌کند و حتی روند کاهشی خواهد داشت اما اگر بحران در کشورهای نفتی ادامه داشته باشد و منطقه درگیر جنگ شود ممکن است روی قیمت تاثیر بگذارد.




منبع : ایلنا
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 37484
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *