۰

آمریکا بدنبال آزادی دلال نفتی

سیامک نمازی - عصر نفت
سیامک نمازی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل نوشت: آمریکا آزادی دو شهروند آمریکایی ایرانی تبار را که به نظر می رسد بدون اتهام در تهران بازداشت شده اند، خواستار شد.

به گفته خانواده سیامک نمازی، تاجر آمریکایی ایرانی تبار، وی در اکتبر سال 2015 بازداشت شد و پدر 80 ساله او نیز از پایان فوریه سال 2016 زندانی است.

خانواده آنها فکر می کنند این دو نفر در زندان اوین واقع در پایتخت ایران پشت میله های زندان قرار دارند اما مقامات محلی هرگز در این باره آنها اظهار نظر نکرده اند.ایران ملیت دو گانه را به رسمیت نمی شناسد و با آمریکا روابط دیپلماتیک ندارد و مسئولیت حفظ منافع آمریکا در ایران، بر عهده سوئیس است.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: «ما درباره اخبار مربوط به بازداشت دو شهروند آمریکایی در ایران، به نام های سیامک نمازی و باقر نمازی به شدت نگران هستیم.»

این اظهارات وزارت امور خارجه آمریکا، به منزله نخستین تایید هویت این دو زندانی از زبان یک مقام آمریکایی است.جان کربی افزود «ما از اتهاماتی که علیه یکی از این دو نفر مطرح است، اطلاع نداریم و فکر می کنیم بازداشت آنها غیر عادلانه است.»

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین از ایران خواست «دسترسی کنسولی به این دو نفر را از طریق مقامات سوئیس امکان پذیر و هر چه سریع تر آنها را آزاد کند تا نزد خانواده های خود بازگردند.»

یکی از دوستان سیامک نمازی به نام رضا مرعشی، وی را به استثنای کمپینی که در واشنگتن برای محکوم کردن رنج های مردم ایران بر اثر تحریم دارویی آمریکا به راه انداخته است، وی فردی غیر سیاسی توصیف کرد.

مرعشی این هفته در پایگاه اینترنتی شورای ملی ایران و آمریکا خاطر نشان کرد «این (کمپین) نشان می دهد او تا چه اندازه کشوری را که هم اکنون او را به زندان انداخته است، دوست دارد ».

باقر نمازی نیز مقام سابق صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) است. ماه گذشته همسر باقر نمازی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی فیس بوک توجه ها را روی بازداشت وی معطوف کرد.

ایران 16 ژانویه، چند ساعت پیش از آنکه قدرت های بزرگ جهانی و ایران توافقنامه ماه ژوئیه درباره برنامه هسته ای ایران را اجرا کنند، چهار زندانی آمریکایی را آزاد کرد. اما رابرت لوینسون، مامور سابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، در میان آزاد شده ها نبود. آمریکا نیز در ازای آزاد شدن این چهار زندانی، هفت زندانی ایرانی را عفو و از 14 ایرانی دیگر نیز رفع اتهام کرد.

 
دوشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 12539
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *