۰
مودیز اعلام کزد:

کاهش رتبه اعتباری این 3 شرکت نفتی

موسسه رتبه بندی اعتبار مالی «مودیز»( Moody apostrophe s) نهادی که چشم انداز اقتصادی کشورها و شرکت ها و قدرت مالی آنها در عمل به تعهدات مالی شان را ارزیابی می کند، روز شنبه رتبه اعتبار مالی شرکت های نفتی توتال،شورون و شل را کاهش داد.
کاهش رتبه اعتباری این 3 شرکت نفتی
به گزارش ميزنفت به نقل از رویترز،  موسسه رتبه بندی اعتبار مالی «مودیز» که به همراه «فیچ ریتینگز» و «استاندارد اند پورز» سه موسسه بزرگ جهان در ارزیابی توان مالی کشورها درخصوص بازپرداخت به موقع بدهی های سررسید شده شان، به حساب می آید، با انتشار گزارشی اعلام کرد رتبه اعتبار مالی سه شرکت نفتی توتال،شورون و شل راکاهش داده است و علت اصلی آن کاهش قیمت نفت در بازار جهانی است که شرکت های نفتی را از نظر مالی با مشکل مواجه ساخته است.

موسسه رتبه بندی اعتبار مالی مودیز در همین گزارش خاطر نشان می کند که رتبه اعتبار مالی شرکت نفتی توتال فرانسه را دو درجه و شرکت های نفتی رویال داچ شل و شورون را هر کدام یک درجه کاهش داده است.

این موسسه ارزشیابی مالی می افزاید رتبه اعتبار مالی توتال را از ای ای یک Aa1 به ای ای سهAa3 کاهش داده است.

مودیز توضیح می دهد ادامه کاهش قیمت نفت و گاز در بازارهای جهانی بر شرکت های نفتی از نظر مالی فشار زیادی وارد کرده است به گونه ای که این شرکت ها بعد از سرمایه گذاری های زیادی که در بخش های زیر ساختی نفتی انجام داده اند اکنون نمی توانند طبق پیش بینی های زمان سرمایه گذاری، نقدینگی به دست به آورند.

این نهاد ارزشیابی مال و پیش بینی کننده شرایط اقتصادی، درباره قیمت نفت نیز پیش بینی کرده است که قیمت هر بشکه نفت امسال به طور میانگین به 33 دلار، سال آینده به 38 دلار و سال 2018 نیز به 43 دلار برسد.

مودیز درباره شرکت نفتی توتال فرانسه هشدار می دهد با وضعی که پیش آمده است بعید به نظر می رسد که این شرکت بتواند از میزان بدهی های سنگین خود بکاهد.با این حال،این موسسه ارزشیابی مالی حاضر نشده است که وضع مالی این شرکت ها را در میان مدت ارزیابی کند و در توجیه این کار خود نیز احتمال افزایش نسبی قیمت نفت درسالهای آینده را مطرح کرده است.

افزایش نسبی قیمت نفت در بازارهای جهانی در سالهای آینده باعث خواهد شد که وضع مالی شرکت های نفتی نیز بهبود یابد.از این گذشته، با توجه به سرمایه گذاری هایی که شرکت های نفتی در سالهای گذشته انجام داده اند انتظار می رود میزان تولید نفت شرکت های نفتی نیز در سالهای پیش رو افزایش یابد و با توجه به مشکلاتی که اکنون آنها با آن در گریبان هستند انتظار می رود از هزینه های خود به ویژه در امسال و سال آینده بکاهند.در همین باره، شرکت توتال قرار است به علت مشکلات مالی حدود 10 میلیارد دلار از سهام خود را بفروشد.

در این رتبه بندی جدید ، رتبه مالی رویال داچ شل از ای ای یکAa1 به ای ای دوAa2 کاهش یافته است. مودیز اعلام کرده است در میان مدت رتبه اعتبار مالی این شرکت نفتی اگر وضع به همین منوال ادامه یابد دوباره کاهش خواهد یافت.

موسسه ارزشیابی مالی مودیز در ادامه گزارش خود اقدام شرکت نفتی شل در خرید سهام شرکت گازی انگلیسی بی جیBG را برجسته می کند که در دراز مدت می تواند نقش مهمی در فعالیت های شرکت نفتی شل داشته باشد.اما با این حال به این واقعیت نیز اشاره می کند که اگر روند کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی همچنان ادامه داشته باشد باید انتظار داشت که جریان منفی آزاد نقدینگی دست کم تا سال 2017 برای این شرکت روی دهد.

این آژانس، با این حال در ارزیابی میان مدت خود درباره وضع مالی شرکت شورون تغییری صورت نداده و در توجیه آن نیز اعلام کرده است که هزینه های عملیاتی و سرمایه گذاری های این شرکت در دو سال ِآینده به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.گفته می شود که این شرکت، در نظر دارد هزینه های خود در سالهای آینده بر اساس قیمت نفت بسیار پایین تنظیم کند.
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب: 12753
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *