۰

شکايت نيجريه از شرکت هاي بين المللي نفت در اين کشور

دولت نيجريه از شرکت‎هاي بين‎المللي نفتي فعال در اين کشور به اتهام صادرات غيرمجاز نفت خام، به دادگاه شکايت کرد.
نفت نیجریه - عصر نفت
نفت نیجریه - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ،نمايندگان شرکتهاي بين المللي شورون آمريکا و توتال فرانسه نتوانستند دادگاه نيجريه را قانع کنند که پرونده شکايت دولت اين کشور عليه آنان به اتهام خودداري از اعلام ميلياردها دلار درآمد صادرات نفت را مختومه اعلام کند.

شرکت هاي نفتي شورون و توتال در ميان ١٥ شرکت عمده نفتي هستند که دولت نيجريه از آنان شکايت و درخواست دريافت ١٥ تا ١٧ ميليارد دلار درآمد از دست رفته در سال هاي ٢٠١١ تا ٢٠١٤ را کرده است.

قاضي ديوان عالي فدرال نيجريه در لاگوس، پس از شنيدن دلايل دو طرف، درخواست وکيلان اين شرکت ها را براي اعلام رد صلاحيت دادگاه نپذيرفت و ادامه رسيدگي به اين پرونده را به ٢٥ اکتبر موکول کرد.

اين درحاليست که محمدو بوهاري،رئيس جمهوري نيجريه، که در ماه مي سال 2015 ميلادي به قدرت رسيد، قول برخورد با فساد فراگير و بازگرداندن مبالغ سرسام آور به غارت رفته از بودجه عمومي را داده است.

وي در ماه ژوئيه سال گذشته ميلادي دستور داد از ورود ١١٣ کشتي نفتکش به آب هاي سرزميني نيجريه به علت صادرات نفت خام بدون آگاهي دولت، جلوگيري شود.

توليد نفت نيجريه از ماه ژانويه سالجاري ميلادي به علت ازسرگرفته شدن حملات شورشيان به تاسيسات و زيرساخت هاي نفت و گاز منطقه دلتاي نيجر در جنوب اين کشور کاهش يافته است.

نيجريه براي تامين بيش از ٧٠ درصد درآمدهاي دولت به فروش نفت صادراتي وابسته است.





منبع : اریا
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 15048
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *