۰

آزادگان قطعا به مناقصه می رود

مدیر امور مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران با اشاره به مذاکره با شرکت‌های چینی به منظور توسعه میدان آزادگان شمالی و میدان یادآوران گفت: شرکت توتال برای به دست آوردن میدان آزادگان جنوبی باید با دیگر شرکت‌های بین‌المللی در مناقصه حاضر شود.
غلامرضا منوچهری - عصر نفت
غلامرضا منوچهری - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، غلامرضا منوچهری مدیر امور مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران صبح امروز از غرفه خبرگزرای فارس در نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها بازدید کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به مذاکره با شرکت‌های شل و BP انگلیس به منظور توسعه برخی از میادین مستقل گفت: هنگامی که مدل جدید قراردادهای نفتی معرفی شد این شرکت‌ها فهرستی از میادین مورد علاقه خود را ارائه کردند اما هنوز بر سر هیچکدام از این میادین توافقی صورت نگرفته زیرا اولویت اصلی میادین نفت توسعه میادین مرزی و مشترک است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه پس از توسعه میادین مشترک اولویت ما افزایش ضریب بازیافت میادین مستقل است،گفت: شرکت BP مذاکراتی را با شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب انجام داده است اما هنوز به قرارداد نینجامیده و مذاکرات با این شرکت ادامه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به قرارداد و مذاکرات صورت گرفته در مورد توسعه فاز دو میدان نفتی آزادگان شمال و یادآوران گفت: این مذاکرات با شرکت‌های چینی در حال انجام است و اگر به نتیجه برسد منجر به قرارداد خواهد شد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارید میدان آزادگان جنوبی را به صورت ترک تشریفات به شرکت توتال واگذار کنید، تصریح کرد: خیر، هرگز این کار صورت نخواهد گرفت و شرکت توتال نیز باید مانند دیگر شرکت‌های بین‌المللی که متقاضی توسعه میدان آزادگان جنوبی هستند در مناقصه شرکت کنند،ما نیز تأکید کردیم هر شرکتی که در این مناقصه برنده شود قطعاً باید شریک ایرانی داشته باشد.

منوچهری در پایان با رد ادعای سود 10 میلیارد دلاری کنسرسیوم توسعه‌دهنده فاز 11 پارس جنوبی گفت: من به هیچ عنوان این میزان سود را تایید نمی‌کنیم و در موافقتنامه امضاء شده شاخص‌هایی را برای این منظور در نظر گرفتیم که هرگز این میزان سود را به دست نخواهند آورد.



منبع : فارس
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب: 15599
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *