۰

چرا جاده صاف كن قاچاق سوخت؟

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: سامانه هوشمند سوخت باید به عنوان یک رصدگر به کار خود ادامه دهد که میزان مصرف سوخت و چگونگی روند توزیع حامل‌های انرژی در سراسر کشور شفاف باقی بماند و قاچاق سازمان یافته سوخت جلوگیری شود.
کارت سوخت - عصر نفت
کارت سوخت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ،سید حسن حسینی اظهار داشت: تحلیل بنده از  مفاد طرح حفظ کارت سوخت آن است که سامانه هوشمند کارت سوخت از جهات مختلف از جمله اقتصادی و امنیتی توجیه و صرفه اقتصادی دارد و باید باقی بماند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: سامانه‌ای که میزان مصرف سوخت کشور را رصد و کنترل می‌کند و با راه‌اندازی آن قاچاق سازمان‌یافته سوخت به حداقل رسیده است و همچنین برای برنامه‌ریزی‌های کلان کشور تولید آمار و اطلاعات می‌کند، چرا باید حذف شود؟

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در سیاست‌گذاری‌های مختلف اجرایی هیچ مانعی برای ماندن کارت سوخت نیست، گفت: برای اجرای موفق سیاست‌های یارانه‌ای قیمتی و یا غیرقیمتی در بخش سوخت، فعالیت سامانه هوشمند کارت سوخت به عنوان ابزار نظارتی لازم و ضروری است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با بیان اینکه آزاد سازی نرخ بنزین ارتباطی به نظارت و کنترل سامانه کارت سوخت ندارد، تصریح کرد: این سامانه باید به عنوان یک رصدگر به کار خود ادامه دهد تا میزان مصرف و چگونگی روند توزیع حامل‌های انرژی در سراسر کشور شفاف باقی بماند و همچنین در شرایط خاص اقتصادی مثل تحریم‌ها و بعضی از مسائل امنیتی نیز حضور این سامانه ضرورت دارد.

حسینی در پایان با بیان اینکه مخالفت با ماندن این سامانه برای بنده بسیار عجیب است، اظهار داشت: تاکنون استدلال قوی از سوی دولت و مخالفان طرح حفظ کارت سوخت بیان نشده است البته هزینه‌بر بودن نگهداری این سامانه به عنوان دلیل مخالفت بیان می‌شود که قطعا سامانه‌ای‌ که توانسته میلیاردها تومان با کنترل مصرف وکاهش واردات دربخش سوخت صرفه جویی کند، هزینه حداقلی برای حفظ و نگهداری آن بسیار توجیه‌پذیر است.


منبع : فارس
 
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 16513
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *