۰

گفت وگوی عراق و کویت برای تولید مشترک نفت

مسئولان کویتی وعراقی برای همکاری های نفتی و امضای قرارداد استخراج مشترک تولید نفت در ذخایربین دو کشور رایزنی و گفت وگو کردند.
عراق و کویت - عصر نفت
عراق و کویت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، مقامات کویتی وعراقی درجریان سفر اخیر جبار اللعیبی وزیر نفت عراق به کویت برسر تقویت همکاری های نفتی گفت وگو کردند که مهمترین آن تلاش برای پایان دادن به اختلافات دو کشور در میادین نفتی مشترک بوده است.

در زمان حاضر و با توجه اینکه عراق و کویت هر یک در صدد افزایش حجم تولید نفت خود هستند، کویت پیشنهادی را از عراق برای تولید مشترک نفت در میادین نفتی مشترک دریافت کرده است.

همزمان وزارت نفت کویت به منظور حل اختلافات ناشی از نحوه بهره برداری از میادین مشترک نفتی؛ خواهان بهره برداری مشترک دو کشور از این میادین شد.

جبار العیبی وزیر نفت عراق نیز درمصاحبه ای تاکید کرد: یگانه راه حل مشکل میادین نفتی مرزی با کویت تولید مشترک با توافق دوجانبه است.

کویت برغم کسری بودجه و تصویب بودجه انقباضی تلاش می کند صنعت نفت و گاز خود را سرپا نگه دارد و نمی خواهد از بازار رقابت با عربستان و قطر باز بماند. 

کویت پالایشگاه های نفت متعددی را در کشورهای اروپایی٬ آسیایی، آفریقایی و در آمریکا احداث کرده و در این زمینه میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده است.

شرکت کویت انرژی در زمان حاضر در کشورهای عمان٬ یمن و عراق فعالیت دارد و پیش از این مذاکراتی را با مقام های وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران جهت خرید گاز انجام داده بود که این گفت وگوها بی نتیجه ماند.

به گفته منصور بوخمسین مدیر شرکت 'کویت انرژی'، کویت درچند میدان نفتی عراق از جمله 'فیحاء1 ' فعالیت می کند و کار استخراج نفت را برعهده دارد.


منبع : ایرنا
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 16693
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *