۰
۱

امضای قرارداد با حضور وزیر نفت

فردا با حضور وزیر نفت، قرارداد ساخت و انتقال دانش لوله های CRA با یک شرکت اسپانیایی امضا می شود.
امضای قرارداد - عصر نفت
امضای قرارداد - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، قرارداد ساخت لوله‎های مقاوم در برابر خوردگی (CRA) که بخشی از طرح بومی سازی 10 گروه کلاهای پرکاربرد و اساسی صنعت نفت است، فردا با حضور وزیر نفت در تهران به امضا می رسد.

این قرارداد پنجاه و سومین قراردادی است که در قالب طرح بومی سازی کالاهای پرکاربرد و اساسی صنعت نفت به امضا می‎رسد و قرار است در قالب این قرارداد، زمینه انتقال فناوری ساخت لوله های CRA در کشور فراهم شود.

با امضای این قرارداد بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم شرکت های توباچک (TUBACEX) اسپانیا و شرکت فولاد اصفهان، 600 کیلومتر لوله مغزی CRA مورد نیاز شرکت نفت و گاز پارس از طریق مشارکت سازندگان داخلی و خارجی تامین می شود.

همچنین در متن این قرارداد تأکید خواهد شد که دانش فنی تولید لوله‎های آلیاژی به ویژه لوله‎های CRA به طور کامل به داخل کشور منتقل شده تا پس از اتمام مدت قرارداد، ایران تبدیل به یکی از تولیدکنندگان این کالای راهبردی در جهان شود.

طبق اعلام رسمی وزارت نفت، فناوری تولید این نوع لوله‎ در حال حاضر فقط در انحصار چهار شرکت معتبر دنیاست و با توجه به محدود بودن شرکت‎های صاحب تکنولوژی در تولید رزوه‎های خاص (Premium) در جهان، شرکت توباچک (TUBACEX) اسپانیا با همکاری JFE ژاپن به عنوان یکی از شرکت‎های صاحب لیسانس رزوه‎های خاص، با عقد این قرارداد و در چارچوب نقشه راه تعریف شده، متعهد به انتقال دانش فنی کالای موضوع قرارداد در طول سه سال به شریک ایرانی خود (شرکت فولاد اصفهان) خواهد بود.

لوله مغزی CRA، از جمله تجهیزات پرمصرفی است که در عمر بیش از صد ساله صنعت نفت ایران، همواره از طریق واردات تامین شده است.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 17709
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


امیر
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما میشه من با فروختن 600 کیلومتر خط "امتیاز انحصاری فناوری" خودم را در جهان به یکی از صدها مشتری ام واپذار کنم. امضا گاگول اسکول نژاد.