۰

واکنش بانک ملت به بدهی سوختی

مدير عامل شرکت به پرداخت ملت با اشاره به تصميم اخير اتحاديه جايگاه داران سوخت مبني بر دريافت پول نقد از مشتريان و جمع آوري دستگاه هاي کارت خوان از پمپ بنزين ها به دليل بدهي بانک ملت اعلام کرد: بانک ملت هيچ بدهي به جايگاه داران سوخت ندارد و اگر جايگاه داري مدعي است که يک ريال از اين بانک طلب دارد، اين شرکت جوابگو خواهد بود.
بانک ملت - میز نفت
بانک ملت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، محمدعلي ترابيان با مد نظر قرار دادن روند تعيين شده تسويه مالي با جايگاه داران ازسوي شاپرک افزود: بانک ملت مانند ساير بانک ها براساس دوره تعيين شده شاپرک، به طور روزانه ، هر روز صبح پس از دريافت اطلاعات از شاپرک و کنترل هاي لازم مبالغ را به حساب پذيرندگان از جمله جايگاه داران واريز کرده و به گونه اي که معمولا تا قبل از ساعت7:30 واريزي ها انجام شده است.

مديرعامل شرکت به پرداخت ملت افزود: تا زمانيکه حواله واريز و اطلاعات مربوط به آن از طرف شاپرک به بانک نرسد هيچ وجهي از مشتري و پذيرنده نزد بانک وجود ندارد و پس از دريافت حواله و اطلاعات مربوط از شاپرک پول مستقيماً به حساب پذيرندگان واريز مي شود.

وي گفت: بنابراين تصور اينکه از زماني که تراکنش انجام مي شود؛ پول از حساب کارت کسر شده و تا زمان واريز به جايگاه دار اين پول دست بانک مي ماند؛ کاملا اشتباه است.

ترابيان تاکيد کرد: مطلقاًهيچ پولي از جايگاه داران در نزد بانک پذيرنده نمي ماند و بانک مربوطه زماني که از شاپرک حواله و اطلاعات واريز را دريافت مي کند، مبالغ تراکنش ها به حساب پذيرنده ها واريز مي شود.

مدير عامل شرکت به پرداخت ملت در خصوص موضوع دريافت پول نقد از مشتريان در جايگاه سوخت گفت:امروزه در چرخه فعاليت هر کسب و کاري استفاده از پرداخت الکترونيک اجتناب ناپذير است.هم اکنوون فروشندگان دوره گرد که حجم فروش روزانه آنها ممکن است به 200 هزار تومان هم نرسد نيز از پايانه هاي فروش استفاده مي کنند و حتماً شما هم با تابلوي دستگاه کارتخوان موجود است اين فروشندگان بسيار مواجه شده ايد.

وي افزود با اين وصف چگونه مي توان تصور کرد که در يک صنفي مثل جايگاه هاي سوخت که کوچکترين آنها معمولاً روزانه بيش از 20 ميليون تومان فروش دارد، بتوان پرداخت الکترونيک را حذف کرد.فراموش نکنيم که ايجاد امکان پرداخت الکترونيک احترام به حقوق مشتري نيز به شمار مي رود.

ترابيان با ذکر اين نکته که دريافت وجه نقد ريسک ها و تبعات منفي زيادي براي جايگاه داران دارد ادامه داد : جايگاه داران که نمي توانند با پول نقد خريد فرآورده انجام دهند ، حتما بايد اين پول نقد را به بانک برده و به حساب خود واريز کنند. شعب بانک ها نيز از ساعت 3 بعد از ظهر تا ساعت 7:30 فردا تعطيل بوده و معمولاً در اين بازه زماني بيشترين فروش در جايگاه ها اتفاق مي افتد و زودترين زماني که جايگاه دار مي تواند اين حجم پول را به بانک برساند بين ساعت 7:30 تا 8 صبح فرداست و در خوشبينانه ترين حالت ساعت 8 صبح پول در حساب جايگاه دار موجود خواهد بود.

وي گفت : در نظر داشته باشيد که چه ريسک هائي براي داشتن پول نقد در جايگاه و نزد متصدي وجود دارد و تبعات منفي با مشتري همچون درگيري هاي احتمالي و تحميل زحمت به وي از يک طرف و درگيري جايگاه دار براي رساندن به موقع پول به شعبه و مشکلات احتمالي براي پذيرش مقدار بيش از حد تعيين شده پول نقد به شعبه همه حاصل دريافت نقدي پول به شمار مي رود و حال آنکه با استفاده از امکان پرداخت الکترونيک بدون هيچ دغدغه اي پول قبل از ساعت 8 صبح در حساب جايگاه دار موجود و قابل استفاده است .

ترابيان در ادامه با اشاره به استفاده فراگير ابزارهاي الکترونيکي و سامانه هاي پرداخت الکترونيک در دنيا گفت:بهره گيري از فناوري براي تسهيل امور مردم يک اصل به شمار مي رود و بايد همه به انجام آن اهتمام کنيم. در دنياي پيش رفته تسويه حساب و واريز وجوه حاصل از پرداخت هاي الکترونيک معمولا 48 ساعت بعد انجام مي شود و مشکلي هم براي هيچ يک از ذينفعان به وجود نمي آيد. زيرا هرکدام از طرفين خود را با اين شرايط تنظيم کرده و فعاليت هاي خود را انجام مي دهند .

وي با تأکيد مجدد بر واريز وجوه طبق برنامه بانک مرکزي وشاپرک به حساب پذيرندگان گفت : مجدداً تاکيد مي کنم هيچ وجهي از هيچ پذيرنده اي نزد بانک ملت نيست و وجوه مربوط به پرداخت الکترونيک براساس زمانبندي بانک مرکزي و شاپرک به حساب پذيرندگان واريز مي شود. 


 منبع : آریا
 
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 20331
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *