۰

روس‌نفت فعالیت‌هایش را در ونزوئلا متوقف می‌کند

بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نفت روسیه اعلام کرد که تمام پروژه‌های عملیاتی خود در کشور ونزوئلا را تعطیل خواهد کرد و کل دارایی‌های این شرکت در رابطه با عملیات‌های نفتی ونزوئلا را به شرکت‌های دولتی روسیه خواهد فروخت.
روس‌نفت | میز نفت
روس‌نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت رُزنفت (Rosneft)، بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه، اعلام کرد که تمامی عملیات‌های نفتی خود را متوقف و دارایی‌های این شرکت در ونزوئلا را به شرکت‌های دولتی روسیه واگذار خواهد کرد.

شرکت رُزنفت (Rosneft) اعلام کرده است که تمامی دارایی‌ها، تجهیزات و پرسنل خود در ونزوئلا را به شرکت‌های متعلق به دولت روسیه خواهد فروخت.

دلیل این اقدام به صورت روشن از جانب شرکت (Rosneft) بیان نشده است و شرکتی را که دارایی‌های (Rosneft) در ونزوئلا به آن می‌رسد، هم‌چنان ناشناس باقی مانده است.

سخنگوی دولت روسیه خرید و واگذاری تمام دارایی‌های این شرکت در ونزوئلا را تأیید کرد اما حاضر به گفتن اسم شرکت ذی‌نفع نشد.

ایالات متحده آمریکا در اوایل سال جاری تحریم‌هایی را علیه دو شرکت تابعه (Rosneft) اعمال کرد. این اقدام به منظور افزایش فشار بر ابرشرکت تولیدکننده نفت روسیه انجام شد.

واشنگتن مدتهاست که به دنبال فشار بر مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و برکناری او از قدرت است تا بتواند دولت سوسیالیست ونزوئلا را از جوامع جهانی منزوی کند.

هنوز مشخص نیست که آیا این اقدام، در زمانی که قیمت نفت در حدود ۲۵ دلار برای هر بشکه رسیده است، عملاً شرایط بازار جهانی را تغییر خواهد داد و یا این‌که این عمل یک اقدام قانونی برای حفظ منافع شرکت (Rosneft) از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا است.

میخائیل لئونتیف، سخنگوی شرکت (Rosneft) اعلام کرد که تصمیم این شرکت برای اتمام عملیات‌های نفتی خود در ونزوئلا به منظور جلوگیری از ضرر و زیان و حفظ منافع سهامداران این شرکت بوده است.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 26640
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *