۰

امریکا ونزوئلا را تهدید تحریمی کرد

میز نفت -دو مقام آمریکایی اعلام کردند اگر دولت ونزوئلا از تصمیم خود برای ممنوعیت حضور نامزد مخالف دولت در انتخابات ریاست جمهوری برنگردد، دولت بایدن تحریم‌ها علیه بخش انرژی این کشور آمریکای جنوبی را برخواهد گرداند.
امریکا و ونزوئلا | میز نفت
امریکا و ونزوئلا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دو مقام آمریکایی که مایل نبودند نامشان فاش شود، به بلومبرگ گفتند: اگر ممنوعیت حضور ماریا کورینا ماچادو، نامزد مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا لغو نشود، آمریکا اجازه خواهد داد تعلیق شش ماهه تحریم‌ها در آوریل منقضی شود.

دولت بایدن برای تشویق مذاکرات میان دولت ونزوئلا و مخالفانش، در اکتبر مجوزی صادر کرده و اجازه داده بود معاملات بخش نفت و گاز در ونزوئلا انجام شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه‌ای جداگانه گفت: تا زمانی که مادورو و نمایندگانش به مواضع قبلی خود برنگردند و به طور خاص به همه نامزدهای ریاست‌جمهوری اجازه رقابت در انتخابات امسال داده نشود، آمریکا در آوریل که زمان تمدید معافیت شش ماهه است، در موقعیتی نخواهد بود که مجوز را تمدید کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا پیش‌تر اعلام کرد این مجوز تنها در صورتی تمدید خواهد شد که دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، به تعهدات خود تحت نقشه راه انتخاباتی عمل کند. این مجوز تا ۱۸ آوریل سال ۲۰۲۴ معتبر است و تولید، دریافت، فروش و صادرات نفت یا گاز از ونزوئلا و تمهید مربوط به کالاها و خدمات و همچنین پرداخت پول برای کالاها یا خدمات مربوط به فعالیت های بخش نفت یا گاز در ونزوئلا را مجاز می‌کند.بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت نفت پس از انتشار خبر تحولات اخیر، تغییر چندانی نداشت.



منبع : ایسنا 
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 37015
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *