۰
۲
واکنش دانشجویان دانشگاه نفت به مقررات جدید

اصلاح و بررسی یا ادامه حیات تفکر زنگنه؟

فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت پیرامون ابلاغیه اخیر مدیر کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی بیانیه ای خطاب به وزیر نفت تنظیم کردند.
دانشگاه صنعت نفت | میز نفت
دانشگاه صنعت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت، متن بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

امروزه کمتر کسی در کشور عزیزمان ایران از جفایی که از سمت دولت یازدهم و دوازدهم و خصوصا وزارت نفت و شخص آقای زنگنه به فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت گردیده بی اطلاع است. حق استخدام بدون آزمونی که به سبب تعهدات محضری و مکتوب به تمام فارغ التحصیلان گروه الف این دانشگاه وعده داده شده است، حالا با تصمیمات عجیب سلب شده است. به همین سبب شاید بتوان جایزه بزرگترین خیانت و عهدشکنی طول تاریخ در حق منابع انسانی وزارت نفت را به وزارت آقای زنگنه اعطا کرد که به مدد و شکر الهی امروزه در مقام وزارت حضور ندارد.

با روی کار آمدن دولت انقلابی آقای رئیسی و انتخاب آقای مهندس اوجی به عنوان وزیر تمام نفتی برخاسته از دانشگاه صنعت نفت و متعاقب آن اعتماد به مدیران فارغ التحصیلِ دانشگاه صنعت نفت جهت تصدی بسیاری از معاونت‌ها و مدیریت‌ها، بارقه‌های امید در دل دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت همچون سایر نیروهای مظلوم وزارت نفت روشن گردید تا بلکه با برچیده شدن روال و موانع غیر متعارفی که وزارت قبلی بر سر جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت ایجاد کرده بود؛ فرایند به کارگیری این دسته از فارغ التحصیلان حسب آنچه وعده داده شده بود، دوباره از سرگرفته شود.

این امیدها با دستور بررسی و اصلاح آئین نامه‌های مربوط به منابع انسانی که اشاره مستقیمی هم به ابلاغیه ۱۹ خرداد ۹۴ وزیر وقت داشت؛ مضاعف گردید. اما در کمال ناباوری این وظیفه حساس در نهایت به همان شورایی واگذار گردید که مسئولیت تحریر و تصویب همان آئین نامه‌های ضد منابع انسانی را داشت.

 و همانگونه که پیشاپیش مشخص بود این شورا در مدت زمان حدود یک هفته کاری (یک هفته برای بررسی و مسئولیتی به این بزرگی) بدون کوچکترین بررسی و انصافی؛ مجددا تمام اجحافات در حق فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت را مجدد تایید و حتی آنرا تشدید نمود. این درست نقطه مقابل وعده‌های مهندس اوجی در باب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت بود.

نکته عجیب این آئین نامه آنجایی بود که "حق استخدام بدون آزمون حسب تعهدات مکتوب و صریح وزارت نفت برای فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت" در بندی کاملا متضاد با این عنوان به "شرکت در آزمون" منوط گردیده است.نکته مضحک آنجاست که دوستان سابق مهندس زنگنه با ادبیاتی سخیف مرحمت نموده اند و به ما اجازه شرکت در آزمون انبوه را داده اند.

ابتدایی ترین خواسته ما از این شورا این مورد میباشد که بفرمایند حسب کدام قانون و ابلاغیه ی قبل از سال ۹۴ (سال ورود به دانشگاه نفت) استخدام این فارغ التحصیلان منوط به آزمون شده است؟  لطف نموده و اعلام نمایند که اگر امتیازی برای فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت نبود به کدام علت رتبه‌های برتر کنکور سراسری تحصیل در بدترین شرایط آب و هوایی کشور را به تحصیل در بهترین دانشگاه‌های پایتخت ترجیح داده اند؟!

آیا برگزار کنندگان آزمون ارزیابی کذاییِ مذکور در آیین نامه ابلاغی، توان اثبات مشروعیت این ارزیابی بدعت گونه را دارند ؟ آیا میتوانند ادله ای عادلانه و منصفانه برای ایجاد و نحوه برگزاری این آزمون اقامه کنند؟! قطعا خیر!

اما سخن اصلی ما در این مجال با وزیر محترم نفت جناب آقای مهندس اوجی میباشد؛ ما هم دانشگاهی‌های شما در دانشگاه نفت بنا را بر عدم اطلاع حضرتعالی از جزئیات این ماجرای ساخته و پرداخته شده توسط تیم مهندس زنگنه در حق نخبگان علمی کشور قرار میدهیم. چرا که حضرتعالی و اکثر معاونین و مدیران محترم سطح اول وزارت نفت فعلی؛ خود نیز در سال های نه چندان دور از طریق جذب بدون آزمون فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت وارد این صنعت گردیده اید و منطقا کتمان وجود این مسیر جذب قانونی برای افراد مشابه حضرتعالی امری بعید و غیر منطقی است.

از دیگر سو سپردن مجدد وظیفه ای با این سطح از اهمیت به شورایی با تفکرات سطحی و غیر فنی که خود مسبب تمامی مشکلات منابع انسانی بالاخص مهاجرت چندین و چند نخبه دانشگاه نفتی و قلع و قمع آنان بوده است برای ما هنوز هم غیرقابل تصور میباشد.

 به همین جهت از حضرتعالی خواهشمندیم همچون دیگر امور مهم برای حل مشکلات استخدامی فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت؛ خود و یا شورایی متشکل از معاونین محترمتان وارد بطن ماجرا گردیده و یکبار برای همیشه این مشکل را طبق روال و قانون همیشگی و جاری صنعت نفت همانگونه که به ما وعده داده شده بود حل نمایید.

وزیر محترم نفت، همانطور که حضرتعالی نیز مستحضر هستید "عدم وفای به عهد" در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی نه تنها ظلم اظهر من الشمس به جوانان نخبه کشور عزیزمان میباشد بلکه موجبات بی اعتمادی جامعه نخبگانی نسبت به وعده های دولتمردان را مهیا می سازد.

 فلذا فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت ورودی ماقبل ۱۳۹۴ چنانچه تغییر محسوسی در دیدگاه وزارت نفت انقلابی احساس نکنند حسب وظیفه شرعی و برای احقاق حق ضایع شده خویش در بیش از 6 سال گذشته، از حرکت باز نخواهند ایستاد و در این راستا حق هرگونه اعتراض مدنی طبق نص صریح قانون اساسی را در آینده برای خود محفوظ میدانند.

 جناب آقای مهندس اوجی امید است با ورود شخص حضرتعالی و دلسوزی و درایت جنابعالی و تسهیل جذب جوانان سخت کوش دانشگاه نفت، این مشکل یکبار برای همیشه حل گردیده و فرصت هرگونه بهره برداری سیاسی از معاندین کشور و نظام اسلامی گرفته شود.

 
يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب: 31047
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نه تنها دانشگاه نفت باید احیا شود بلکه آموزشگاههای حرفه ای مناطق نفتخیز جنوب هم باید فعال شوند تا هم نیروی متخصص و هم نیروهای عملیاتی نفت تامین شود .بزرگترین خیانت زنگنه تعطیلی این دو مرکز پرورش نیرو مورد نیاز صنعت نفت بود
مهدی زنده بودی
Iran, Islamic Republic of
ما نیز به نوبه خود در خصوص تعديل مدرک تحصیلی که نیاز شرکت بوده معترض هستیم این یک حق الناس است