۰

سرمایه گذاری بانک‌های اروپا برای تولید نفت و گاز

میز نفت - بانک بزرگ اروپا در سال گذشته میلادی روی‌هم رفته ۵۵ میلیارد دلار برای توسعه تولید نفت و گاز سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در حالیکه آژانس بین‌المللی انرژی در مورد توقف سرمایه‌گذاری در این بخش هشدار داده بود.
بانک های اروپا | میز نفت
بانک های اروپا | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، علی‌رغم هشدار آژانس بین‌المللی انرژی درمورد سرمایه‌گذاری‌های جدید در سوخت‌های فسیلی جهت کند کردن روند گرمایش زمین، بانک‌های اروپا میلیاردها دلار منابع مالی به توسعه تولید نفت و گاز اختصاص داده‌اند.

25 بانک بزرگ اروپا در سال گذشته میلادی روی‌هم رفته 55 میلیارد دلار سرمایه در اختیار شرکت‌های انرژی برای توسعه تولید نفت و گاز قرار داده‌اند.
گرچه این رقم از 106 میلیارد سرمایه‌گذاری در 2020 و 83 میلیارد سرمایه‌گذاری در 2019 کمتر است، اما بالاتر از 49 میلیارد و 50 میلیارد دلار سرمایه‌ایست که به ترتیب در 2018 و 2017 به اینکار اختصاص داده‌شده بود.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود در ماه مه اعلام کرده بود هیچ سرمایه‌گذاری در میادین جدید نفت و گاز نباید انجام شود تا بتوان 50 درصد شانس برای توقف روند گرمایش زمین روی همان 1.5 درجه سانتی‌گراد بالاتر از متوسط قبل‌از دوران صنعتی داشت.

این سرمایه‌گذاری‌ها در شرایطی انجام‌شده که 24 بانک متعهد شده بودند سرمایه‌های خود را به سمت تولید صفر کربن پیش ببرند. اما حالا بزرگ‌ترین بانک‌ها مثل اچ‌اس بی‌سی، بارکلیز و پاریباس در بین بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران این بخش در 2021 بوده‌اند.

سخنگوی بانک بارکلیز اعلام کرد این بانک قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های خود را در جهت قرارداد اقلیمی 2015 پیش ببرد و تا 2025، 15 درصد از سرمایه‌گذاری در این بخش آلاینده از انرژی را کاهش دهد.

منبع : تسنیم
 
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 32499
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *