۰

آرامکو در حال سبقت از اپل

میز نفت - آرامکو، غول نفتی جهان با گام های پرشتاب در حال از میان برداشتن اپل آمریکایی بزرگ ترین شرکت در صنعت الکترونیک از صدر نشینی بزرگ ترین شرکت جهان از نظر ارزش بازار است.
آرامکو | میز نفت
آرامکو | میز نفت
به گزارش میز نفت، بلومبرگ نوشت:

شرکت دولتی آرامکو که مقر آن عربستان سعودی است اینک از افزایش بی سابقه قیمت نفت از ۲۰۰۸ استفاده می کند و قیمت سهام آرامکو در کمتر از دو هفته حدود ۱۵ درصد افزایش داشته و ارزش بازار این کمپانی به بیش از ۲.۳ تریلیون دلار رسید. 

از طرف دیگر، ارزش سهام اپل، شرکت تولید کننده گوشی آیفون با توجه به فروش سنگین در بازار اوراق بهادار آمریکا در نتیجه تهدیدهای ژئوپلیتیکی پس از تهاجم روسیه به اوکراین ۹ درصد در سال جاری کاهش پیدا کرد. 

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از مازن السدیری رییس هیات مدیره بخش پژوهش شرکت الراجحی کاپیتال گفت «ارزش سهام آرامکو هنوز ده درصد کمتر از ارزش سهام اپل است اما اگر افزایش قیمت نفت و تحریم نفتی روسیه همچنان ادامه پیدا کند آرامکو بزرگ ترین شرکت جهان از نظر ارزش بازار خواهد شد».

همزمان با رسیدن قیمت هر بشکه نفت به ۱۳۰ دلار آرامکو بناست که به زودی از افزایش قابل ملاحظه سود شرکت خبر دهد و توزیع نقدی سود بین سهامداران شرکت افزایش پیدا می کند که منجر به ارتقای جایگاه سهام آرامکو در بورس خواهد شد.
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۵۱
کد مطلب: 32686
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *