۰

آخرین جزییات درآمدهای نفتی عراق

میز نفت - بر اساس بیانیه وزارت نفت عراق، درآمدهای نفتی این کشور در ماه اوت گذشته به دلیل کاهش قیمت ها و کاهش مقادیر صادراتی، به صورت ماهانه 8.7 درصد کاهش یافت.
نفت عراق | میز نفت
نفت عراق | میز نفت
به گزارش میز نفت، ین بیانیه نشان می دهد که ارزش صادرات در ماه اوت به 9.68 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به 10.6 میلیارد دلار در ژوئیه گذشته کاهش یافته است.

میزان صادرات نفت خام در ماه اوت به 101.85 میلیون بشکه رسید که این میزان در ماه قبل 102.38 میلیون بشکه بود.

مجموع مقادیر نفت خام صادر شده در ماه گذشته از میادین مرکزی و جنوبی عراق به 100.75 میلیون بشکه و مقادیر صادرات نفت کرکوک از طریق بندر جیهان ترکیه به 1.1 میلیون بشکه رسید.

وی تصریح کرد: مقادیر صادراتی توسط 32 شرکت بین المللی با ملیت های مختلف از بنادر بصره، خورالامایه، تک شناورهای خلیج فارس و بندر جیهان ترکیه بارگیری شده است.

متوسط قیمت هر بشکه نفت در ماه اوت به 95.12 دلار رسید که نسبت به 103.60 دلار در ماه ژوئیه کاهش داشت و قیمت ها در سطح جهانی به دلیل ترس از رکود و تقویت دلار همچنان در حال کاهش هستند.

و عراق، با میانگین تولید روزانه 4.6 میلیون بشکه، دومین تولیدکننده بزرگ نفت خام در سازمان کشورهای صادرکننده نفت پس از عربستان سعودی است.

درآمدهای مالی حاصل از فروش نفت عراق تا پایان ماه اوت به حدود 82 میلیارد دلار رسید که با افزایش قیمت نفت خام حمایت شد.

علاء الیاسیری، مدیرکل شرکت ملی بازاریابی نفت «سومو» اوایل ماه جاری گفته بود: «میانگین درآمد ماهانه در ماه‌های گذشته حدود 11 میلیارد دلار در ماه بوده و در مردادماه 10 میلیارد و 100 میلیون دلار بوده است. 200 میلیون دلار به دلیل پایین بودن قیمت که خرداد سال گذشته بشکه ای 112 دلار بود، در تیرماه حدود 101 دلار در هر بشکه و در مرداد 96 دلار بود. که مهمترین آن تورم در اقتصاد جهانی و رکود ناشی از آن و همچنین تعطیلی هایی است که در چین رخ می دهد.
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۱۱
کد مطلب: 33953
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *