۰

پیش بینی چپکی روزنامه فرهیختگان | عکس

میز نفت - شاه کلیدی که خودش، قفلی شد بر اقتصاد این روزهای ایران؛ از کاهش شدید تولید محصولات پتروشیمی گرفته تا قطع گاز صنایع و نیروگاه های کشور.
به گزارش میز نفت، این ادعا در حالی مطرخ می شود که نگاهی به آمارهای رسمی می گوید ایران برای خود گاز کافی ندارد چه رسد به صادرات گاز به اروپا!

 توزیع گاز در 10 ناحیه کشور انجام می‌شود و کار انتقال و توزیع در دو محور اصلی خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار شرکت انتقال گاز دنبال می‌شود.

6 درصد تولید گاز کشور به‌صادرات تعلق می‌گیرد که این مقدار برای صادرات به ترکیه، عراق، ارمنستان، نخجوان و آذربایجان استفاده می‌شود که با توجه به مقدار تولید گاز کشور این رقم بسیار ناچیز است و دلیل آن مصرف بی‌رویه گاز در کشور است.

سالانه برای 70 هزار واحد صنعتی گاز تأمین می‌شود.

30 درصد از کل تولید سالانه گاز در 89 نیروگاه کشور مصرف می‌شود.

 44 درصد تولید گاز کشور در این دو بخش بلعیده می‌شود؛ در واقع اگر حدود 900 هزار تا یک میلیون مترمکعب تولید گاز داشته باشیم، حدود 500 میلیون مترمکعب در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود.

 در سال ١٣٨٦ معادل ۹ پالایشگاه گازی با تولید ۴۷۰ میلیون مترمکعب در کشور وجود داشت، تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد پالایشگاه‌ها به ۲۲ پالایشگاه با ظرفیت تولید ۸۵۰ میلیون مترمکعب رسید که بیانگر رشد ۷۰ درصدی است.

گاز طبیعی در بخش حمل و نقل نیز استفاده می‌شود که با مایع‌سازی گاز و تبدیل آن به سی‌ان‌جی، معادل بیش از 21 میلیون لیتر بنزین در روز جایگزین می‌شود.
پیش بینی چپکی روزنامه فرهیختگان - میز نفت
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۰۵
کد مطلب: 34564
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *