۰

هلند زیر فشار قیمت انرژی

میز نفت - طبق گزارش اداره آمار هلند، متوسط صورتحساب گاز و برق خانواده‌های هلندی ۳۷ درصد در ماه ژوئن نسبت به همین ماه در سال گذشته میلادی بالا رفته است.
هلند | میز نفت
هلند | میز نفت
به گزارش میز نفت ، صورتحساب انرژی خانواده‌ها در هلند علی رغم یارانه‌های دولت و تعیین سقف قیمت برای مصرف کننده به‌شدت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

طبق گزارش اداره آمار هلند، متوسط صورتحساب گاز و برق خانواده‌های هلندی 37 درصد در ماه ژوئن نسبت به همین ماه در سال گذشته میلادی بالا رفته است. این افزایش، 693 یورو (702 دلار) به هزینه سالانه انرژی خانواده‌ها اضافه کرده و متوسط صورتحساب سالانه آنها را به 2320 یورو (2586 دلار) می‌رساند، در حالی که در سال گذشته برابر با 1691 یورو بود.

کاهش عرضه انرژی از سوی روسیه به دنبال تحریم‌های غربی پس از آغاز جنگ اوکراین باعث شده قیمت عمده فروشی انرژی در سراسر اتحادیه اروپا افزایش چشمگیری داشته باشد.

دولت هلند در اکتبر سال گذشته میلادی یک بسته کمکی 23.5 میلیارد یورویی برای جبران افزایش هزینه انرژی ارائه داد. این کشور همچنین سقفی معادل 1.45 یورو در هر متر مکعب گاز و 0.4 یورو در هر کیلووات ساعت برق تعیین کرد.

اما با وجود این کمک‌های دولتی، هزینه انرژی در این کشور هنوز هم نسبت به ژوئن سال گذشته بالاتر است که می‌توان بخشی از آن را مربوط به افزایش مالیات‌ها دانست.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 35737
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *