۰

نصف درآمد نفت نرسید|

میز نفت - داود منطور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت نیمی از درآمدهای هدف گذاری شده در هار ماه امسال، هنوز نرسیده است!
داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه | میز نفت
داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه | میز نفت
به گزارش میز نفت، معاون رئیس جمهور اظهار داشت: میزان مالیات وصولی و سایر درآمدهای کشور در ۴ ماه ابتدای سال رشد ۵۷ درصدی به نسبت سال گذشته داشته است. اما در خصوص واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای که عمده آن درآمد نفتی است، طبق قانون بودجه باید در ۴ ماه نخست سال درآمد نفتی ما بالغ بر ۲۴۸ هزار همت می‌بود و آنچه که تحقق پیدا کرده است ۱۰۵ همت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: در بحث درآمد نفتی رشد ۴۲ درصد داشته‌ایم که به نسبت سال گذشته ۵۷ درصد رشد درآمد نفتی تحقق یافته است. یکی از نکات فروش نفت بر اساس آنچه که در قانون پیش‌بینی شده است این بود که روزانه ۱.۴ میلیون بشکه نفت به فروش برسد که این فروش انجام می‌شود اما به دلیل شرایط تحریم تحقق درآمدها زمانبر است و تا درآمد فروش در اختیار ما قرار بگیرد مسیری باید طی شود، با این حال صادرات نفت و میعانات گازی بیش از ۱.۴ میلیون بشکه در روز انجام می‌شود.

وی با اشاره به درآمدهای واگذاری دارایی‌های مالی گزارش داد سیاست این بود که امسال واگذاری دارایی‌های مالی، یعنی انتشار اوراق تنها برای طرح‌های تملک نیمه‌تمام و طرح‌هایی که امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، انجام گیرد بنابراین حتی یک ریال برای امور اجرایی از اوراق هزینه نکرده‌ایم، در سال جاری ماهانه ۲۰ هزار میلیارد اوراق برای طرح‌های تملک اختصاص داده‌ایم.
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب: 35861
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *