۰

آماری عجیب از دزدی نفتدر نیجریه

میز نفت - نیجریه در مدت یک دهه تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۶۱۹.۷ میلیون بشکه نفت خام به ارزش ۴۶.۱۶ میلیارد دلار را به دلیل دزدی، از دست داده است.
به گزارش میز نفت به نقل از اویل پرایس،  «ابتکار شفافیت صنایع استخراجی نیجریه» در همایشی که هفته گذشته برگزار شد، اعلام کرد در فاصله سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰، زیان نیجریه از نفت دزدی، به حدود ۱۴۰ هزار بشکه در روز به ارزش ۱۰.۷ میلیون دلار رسیده است.

این سازمان، گزارش‌های مربوط را گردآوری کرده تا معلوم شود شرکت‌های نفت، گاز و معدنی، چه میزان پول پرداخت کرده‌اند و چه میزان از این درآمدها واقعا توسط دولت، دریافت شده است.

رگولاتور نفتی نیجریه که بزرگترین تولیدکننده آفریقایی عضو اوپک است، اعلام کرده است که نیجریه قصد دارد یک نمایشگاه بین‌المللی برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی برگزار کند.

کمیسیون رگولاتوری نفت بالادستی نیجریه با هدف افزایش تولید نفت و افزایش قابل توجه تولید گاز، قصد دارد در هفته‌های آینده یک نمایشگاه بین‌المللی برای جذب سرمایه گذاری در بخش بالادستی برگزار کند.

گابریل تانیمو آدودا، دبیر دائم در وزارت منابع نفتی نیجریه ماه گذشته به شرکت «انرژی اینتلیجنس» اعلام کرد که نیجریه، قصد دارد تا نوامبر سال ۲۰۲۳، تولید نفت را به ۱.۷ میلیون بشکه در روز افزایش دهد و امیدوار است بتواند سهمیه تولید بالاتری را تحت توافق نفتی گروه اوپک پلاس، کسب کند.

 نیجریه همواره در تولید مطابق با سهمیه اختصاص یافته تحت توافق اوپک پلاس، ناکام بوده است. خرابکاری در خطوط لوله و نفت دزدی و عدم سرمایه گذاری در ظرفیت تولید، باعث شده است نیجریه بزرگترین عقب ماندگی در تولید نفت را در گروه اوپک پلاس داشته باشد. نفت دزدی و خرابکاری در خطوط لوله، مدت‌ها گریبانگیر صنعت نفت و گاز بالادستی نیجریه بوده و باعث فراری شدن غول‌های نفتی از این کشور شده و اغلب به اعلام وضعیت فورس ماژور در پایانه‌های صادرات نفت اصلی نیجریه منجر می‌شود.

منبع: ایسنا
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 35890
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *