۰

قیمت نفت روی 93 دلار ایستاد

میز نفت - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۸ سنت معادل ۰.۳۰ درصد کاهش به ۹۳ دلار و ۱ سنت رسید.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه کاهش یافت که دلیل آن را می‌توان نگرانی در مورد کاهش تقاضا برای سوخت به دنبال ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا دانست.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 28 سنت معادل 0.30 درصد کاهش به 93 دلار و 1 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 23 سنت معادل 0.26 کاهش، 89 دلار و 45 سنت معامله می‌شود.

سیاستگذاران اقتصادی بزرگ دنیا یعنی فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا طی روزهای اخیر بر تعهد خود جهت مبارزه با تورم تاکید کرده‌اند. بدین ترتیب سیاست‌های سختگیرانه پولی آنها باز هم ادامه خواهد داشت. بالا رفتن نرخ بهره رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آژانس اعتبارسنجی مودیز در روز دوشنبه اعلام کرد تعطیلی دولت آمریکا به اعتبار این کشور آسیب می‌رساند. این هشدار یک ماه پس از آن اعلام شد که فیچ رتبه اعتباری آمریکا را به خاطر بحران سقف بدهی این کشور پایین آورد.

در شرایطی که بازار همچنان به خاطر تمدید کاهش تولید روسیه و عربستان با محدودیت عرضه مواجه است مسکو در روز دوشنبه ممنوعیت موقتی را که برای صادرات بنزین و گازوئیل وضع کرده بود تسهیل کرد. این اقدام جهت حمایت از بازار داخل انجام شده بود.

با شروع تعطیلات هفته طلایی در چین قیمت نفت به خاطر افزایش سفرها و بالا رفتن تقاضا برای محصولات نفتی در دومین اقتصاد بزرگ دنیا افزایش خواهد یافت.

بسیاری از تحلیلگران عقیده دادند محدود شدن عرضه نفت بر مشکلات اقتصاد کلان پیشی گرفته و نفت طی هفته جاری بالاتر از 90 دلار در هر بشکه معامله می‌شود.قیمت نفت حدود 30 درصد از اواسط سال جاری میلادی افزایش یافته که دلیل اصلی آن کاهش عرضه بوده است.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 36034
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *