۰
۳
تصمیم وزیر نفت اجرایی می شود؟

ماجرای برکناری جلیل سالاری

میز نفت - تشدید اختلافات میان وزیر نفت و مدیرعامل پالایش و پخش موجب شده تا موضوع برکناری جلیل سالاری جدی‌تر از گذشته شود. گمانه‌ای که دو هفته گذشته به بیرون از طبقه 15 وزارت نفت درز کرد.
جلیل سالاری | میز نفت
جلیل سالاری | میز نفت
به گزارش میز نفت، جلیل سالاری هیچ‌گاه انتخاب اوجی برای شرکت ملی پالایش و پخش نبود اما به دلیل فشارهای بیرونی و به‌مانند بیشتر انتصاب‌هایش مجبور به پذیرش سالاری شد. سالاری که خود را کمتر از وزیر نفت نمی‌داند، در کمتر مواقعی رابطه وزیری و معاونت را رعایت می‌کرد و همین اتفاق کافی بود تا چالش‌ها میان او و اوجی بیشتر شود.

چند ماه پیش بود که خبری در خصوص دعوای سنگین لفظی میان آن‌ها در جلسه شورای معاونین وزارت نفت به گوش رسید که هیچ‌گاه به‌طورجدی تکذیب نشد. در آن جلسه‌ای که مجادله لفظی بالا گرفت و وزیر نفت، سالاری را از جلسه اخراج کرد.

طی چند ماه گذشته، بیشترین فشارها به وزارت نفت در حوزه تأمین سوخت و بنزین وارد شده است که وزیر نفت، سالاری را مقصر اصلی می‌داند. ازنظر اوجی، سالاری با کم‌توجهی به موضوع افزایش ظرفیت پالایشی، کاهش ذخیره‌سازی، رها شدگی طرح های پتروپالایشگاهی و تصمیمات بدون هماهنگی با او، وزارت نفت را با بحران مواجه کرده است و در حال رایزنی با مسئولان دولت برای کنار گذاشتن سالاری است.

در این میان، فرهاد احمدی مدیرعامل مهندسی و ساختمان نفت یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های جانشینی سالاری در پالایش و پخش است که ازقضا، جزو یاران خاص سالاری محسوب می‌شود و در صورت انتصاب او، باید منتظر تداوم روند وحشتناک شرکت ملی پالایش و پخش بود.
شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 36044
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خاک تو سرتون من چند سال با جلیل سالاری کار کردم او یک متخصص دلسوز و وطن پرست است که متاسفانه افراد بی تعهد و غیر متخصص و منفعت طلب او را تحمل نمی کنند و برخی از جمله شما یا آگاهانه و یا غیر آگاهانه او را تخریب می کنید
Russian Federation
ان شا الله برکنار شه ،،،کاسه داغ تر از اش یعنی سالاری ،،،ک همش بدنبال اجر کردن نون مردمه
غلامی
Iran, Islamic Republic of
آقا من با این سالاری در دانشگاه دوست بودم ، ایشان شخصیت کاملا ناپایدار دارند و در کار تیمی و گروهی همیشه نق میزند و سلایق شخصیش را ارایه میدهد.