۰

تولید گاز ایران چقدر است؟

میز نفت - عضو کمیسیون انرژی گفت:روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز در کشور تولید می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها در پیک زمستان ۲۵۰ میلیون متر مکعب کمبود گاز خواهیم داشت.
به گزارش میز نفت، رضاخواه عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: نزدیک ۴۰ هزار دلار بودجه نفتی در کشور داریم و میزان مصرف انرژی به  ۱۰۴ میلیارد دلار  می‌رسد بنابراین  اگر بتوانیم با مدیریت صحیح  بخشی از هدر رفت انرژی را کنترل کنیم و آن را به سمت سرمایه گذاری هدایت کنیم شاهد بهبود وضعیت انرژی و صرفه‌جویی در این بخش خواهیم بود.

وی افزود: در برنامه هفتم، هزینه مصرف انرژی را از مصرف کنندگان بزرگ دریافت خواهیم کرد همچنین باید به سمت تولید خودروهای هیبریدی و برقی حرکت کنیم.

رضاخواه گفت: نمی توان مصرف بنزین را با خودروهایی که تولید می شود کنترل کرد و عملا  به واردکننده بنزین تبدیل شده ایم. 

عضو کمیسیون انرژی گفت: ما در مصرف گاز خانگی و صنعتی ناترازی انرژی  داریم چراکه تولید و مصرف ما با یکدیگر هم خوانی ندارد به طوری که در طول تابستان برق صنایع و در زمستان گاز آنها قطع می شود.

در ادامه این برنامه حسین زاده عضو کمیته انرژی و گاز گفت:  در حوزه مصرف بنزین و گازوئیل  در حال برنامه ریزی هستیم و در تلاش هستیم که به مرور تولید خودروهای برقی و هیبریدی را جایگزین خودروهای بنزینی کنیم.

او گفت:   ۳۰ میلیون خودرو و  ۱۰ میلیون موتور سیکلت داریم که بخش زیادی از آنها فرسوده هستند و باید خودروهای برقی و هیبریدی جایگزین آنها شود.

وی اظهار کرد:پیش بینی می شود که در پیک زمستان ۲۵۰ میلیون متر مکعب کمبود گاز داشته باشیم چراکه اگر  ۱ میلیارد متر مکعب در روز گاز تولید کنیم  ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیون متر مکعب در بخش خانگی مصرف می شود و این ۲۰۰ متر مکعب در حوزه صنایع و سایر بخش ها  است بنابراین در  این حوزه باید برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

وی افزود: ایران کشور صاحب انرژی است و باید برنامه ریزی دقیقی در این بخش برای جبران  انرژی کرد و اگر  اقدامی صورت نگیرد این امنیت انرژی می تواند تهدید شود .

حسین زاده گفت : اگر سرمایه گذاری مناسب صورت نگیرد سایت عسلویه و سایر بخش سایت ها دچار فرسودگی خواهد شد.
سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۱۳
کد مطلب: 36210
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *