۰

عراق چند درصد از درآمدهای نفتی خود را از دست داده است؟

وزارت نفت عراق روز شنبه اعلام کرد کاهش شدید بهای جهانی نفت، درآمدهای این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
به گزارش «ميزنفت»، زارت نفت عراق در بیانیه ای در این باره اعلام کرد کاهش شدید بهای نفت در جهان باعث شده است درآمد این کشور طی سال کنونی، در مقایسه با ارقام پیش بینی شده ۲۷ درصد کاهش پیدا کند.

در این بیانیه آمده است: «اقتصاد عراق و بودجه فدرال این کشور از کاهش درآمدها به شدت تاثیر پذیرفته است و تا کنون بیش از ۲۷ درصد درآمدهای پیش بینی شده سال کنونی را از دست داده ایم.»

بهای جهانی نفت از ماه ژوئن گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است و کشورهایی که بخش عمده ای از درآمد خود را از صادرات نفت به دست می آورند به شدت از این موضوع تاثیر پذیرفته اند.

عراق وابستگی شدیدی به درآمد حاصل از صادرات نفت دارد و دولت این کشور به شدت در تلاش است تا میزان فروش نفت خود را افزایش دهد و بدین وسیله هزینه بازسازی زیرساخت های آسیب دیده این کشور را تامین کند.

هر چند وزارت نفت عراق در بیانیه خود به موضوع بودجه عراق اشاره کرد، پارلمان این کشور هرگز نتوانست بودجه سال ۲۰۱۴ را به تصویب برساند. علت این موضوع نیز اختلاف میان دولت عراق و دولت منطقه خودمختار کردستان بر سر مالکیت منابع طبیعی و درآمدهای حاصل از این منابع بود.

منبع: خبرگزاری فرانسه

وزیر منابع طبیعی منطقه خودمختار کردستان عراق روز جمعه اعلام کرد این منطقه از ابتدای سال کنونی بیش از دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار نفت را به خارج صادر کرده است
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 3626
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *