۰

عراق در فکر تغییر بودجه نفتی

میز نفت - نخست وزیر عراق گفت کشورش در حال بررسی تغییر بودجه فدرال جهت پرداخت به شرکت‌های نفت بین‌المللی برای کار در اقلیم کردستان است.
نفت عراق | میز نفت
نفت عراق | میز نفت
به گزارش میز نفت ، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق گفت کشورش در حال بررسی تغییر بودجه فدرال جهت پرداخت به شرکت‌های نفت بین‌المللی برای کار در اقلیم کردستان است. بدین ترتیب عراق می‌تواند صادرات نفت از طریق خط لوله کلیدی به ترکیه را پس از ماه‌ها توقف از سر بگیرد.

السودانی گفت طبق بندی در بودجه فدرال که به تصویب مجلس رسیده، دولت باید به طور متوسط 8 دلار در هر بشکه به عنوان هزینه بازیابی برای نفت تولید شده در خارج از منطقه کردستان بپردازد. این هزینه در اقلیم کردستان عراق 21 دلار در هر بشکه است.

نخست وزیر عراق در یک مصاحبه تلویزیونی گفت:«ما در حال مذاکره در مورد پیش‌نویس اصلاح این بند به همراه کمیته مالی مجلس هستیم».

تعطیلی این خط لوله همین حالا هم میلیاردها دلار از درآمد دولت و شرکت‌های حاضر در منطقه را کاهش داده است. السودانی تاکید کرد عراق روزانه درآمد حاصل از صادرات 470 هزار بشکه نفت را از دست می‌دهد.

وی گفت شرکت‌های نفت بین المللی منتظر اصلاح این بند هستند تا بتوانند هزینه تولید را تامین کنند.اقلیم کردستان در حال حاضر تنها بین 80 تا 90 هزار بشکه در روز نفت خام برای پالایش داخلی تولید می‌کند.




منبع : تسنیم
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 36572
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *