۰

پنج کشور تولید کننده برتر نفتی جهان

میز نفت - خبرگزاری بلومبرگ در آخرین آمار خود نام پنج کشور بزرگ تولید کننده نفت در جهان طی سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد.
تولید نفت | میز نرفت
تولید نفت | میز نرفت
به گزارش میز نفت ، خبرگزاری بلومبرگ در آخرین آمار خود نام پنج کشور بزرگ تولید کننده نفت در جهان طی سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بلومبرگ، ایالات متحده که از ماه سپتامبر به صورت رسمی از تصمیم خود برای افزایش میزان تولید نفت خبر داده بود، با تولید ۱۳ میلیون بشکه نفت در روز به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان اعلام شده است. همچنین بر اساس آمار اعلامی از سوی آژانس بین المللی انرژی، آمریکا حتی در ماه سپتامبر، میزان تولید خود را تا حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز نیز افزایش داده است.

همچنین، عربستان سعودی نیز علیرغم تعهدات خود در هماهنگی با اعضای اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید، همچنان عنوان دومین تولید کننده نفت خام جهان را در اختیار داشته و به طور متوسط، طی سال جاری میلادی حدود ۱۰.۲ میلیون بشکه نفت تولید و به بازارهای جهانی صادر کرده است. این در حالیست که عربستان حدود یک میلیون بشکه نفت کمتر در ماه های گذشته تولید کرده است.

روسیه نیز علیرغم تحریم های اعمال شده علیه صنعت و صادرات نفت و گاز این کشور، موفق شد با تولید ۹ میلیون بشکه نفت، عنوان سومین تولید کننده نفتی جهان را به خود تخصیص دهد.

اما کانادا با تولید ۴.۸۶ میلیون بشکه نفت در روز، عنوان چهارمین تولید کننده نفت جهان را به خود تخصیص داده است. بر اساس بیانیه رسمی منتشر شده از سوی رگولاتور نفتی کانادا، این کشور سعی دارد میزان تولید نفت خود را تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۸ درصد افزایش دهد.

عنوان پنجمین تولید کننده نفتی جهان نیز به عراق تعلق گرفته است. این کشور نیز به طور متوسط، طی سال ۲۰۲۳ بیش از ۴.۳ میلیون بشکه نفت در روز تولید نموده است. بر اساس آمار اعلام یاز سوی اوپک در ماه دسامبر، عراق همچنان در حال تلاش برای افزایش میزان تولید نفت خود است.


منبع : بازار 
دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 36666
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *