۰

کلاه برداری به شیوه پیشنهاد کار در پالایشگاه+ عکس

در روز 27 مرداد امسال فردی با مراجعه دادسرای ناحیه 30 تهران اعلام نمود، شخصی بنام مجتبی رفیعی با درج آگهی در روزنامه جهت استخدام مهندس در پروژه ای نفتی در کشور قطر از وی کلاهبرداری نموده است.
کلاه برداری به شیوه پیشنهاد کار در پالایشگاه+ عکس
به گزارش «ميزنفت» با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۰ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: شخصی ناشناس بنام مجتبی رفیعی با شماره تلفن همراه لندن ۱۷۲*********۰۰۴۴ در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار روز ۹ تیر امسال آگهی داده بود که برای پروژه ای نقتی ( پالایشگاه ) در کشور قطر نیاز به دو مهندس عمران دارند و آدرس های پست الکترونیکی را نیز در آگهی، برای ارسال رزومه کاری افراد منتخب درج کرده بودند.

این شخص با اینجانب که طبق آگهی فوق اقدام به ارسال رزومه کاری خود کرده بودم تماس گرفت و اظهار داشت که بنده برای فعالیت در پروژه فوق گزینش شده ام.

بنده نیز بدون فوت وقت راهی استامبول شده و پس از ملاقات با ایشان در محله Victory Center ، در یک مرحله مبلغ ۹۲۰ دلار بابت خرید بلیط هواپیما و در مرحله دوم نیز مبلغ ۱۷۰ دلار دیگر را بابت حواله ارزی ۵۰۰۰ دلاری جهت سفارت قطر، نقدا پرداخت کردم.

روز سی ام جولای قرار بود تا برای دریافت ویزا به آنکارا برویم و این شخص از من خواست تا در فرودگاه منتظر ایشان بمانم اما هرچه منتظر ماندم از این شخص هیچ خبری نشد و پس از آن نیز دیگر جوابگوی تلفن های بعدی من نشد. پس از چند روز بلاتکلیفی و در حالیکه تمامی پول هایم نیز طی این مدت خرج شده بودم توانستم تا با کمک خانواده به کشور بازگردم.

با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان با بررسی هویت "مجتبی رفیعی" اطمینان پیدا کردند که این هویت کاملا جعلی است ؛ لذا در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی هویت واقعی متهم بنام "آرش . چ" ( متولد ۱۳۵۱ ) شدند.

با شناسایی آخرین محل سکونت متهم در منطقه میرداماد ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که "آرش . چ" چندین سال است که از این محل تغییر سکونت داده و برابر سوابق بدست آمده وی در حال حاضر ، در خارج از کشور سکونت دارد.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، عنوان کرد: در حاضر اقدامات و هماهنگی های لازم پلیسی - قضایی جهت شناسایی و دستگیری این متهم در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته است.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی در پایان این خبر گفت: با توجه به مشکلات فراوانی که برای مالباختگان پرونده در طول حضورشان در خارج از کشور ایجاد شده و به منظور پیشگیری از وقوع کلاهبرداری های مشابه و همچنین به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

همچنین از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص محل سکونت و یا دیگر فعالیت های مجرمانه وی دارند نیز درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۵۱۰۵۵۵۱۴ و ۵۱۰۵۵۴۱۵ در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 3673
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *