۰

تولید نفت اوپک افزایش یافت

میز نفت - سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) ۲۷.۸۸ میلیون بشکه در روز در ماه گذشته میلادی نفت تولید کرده، که ۷۰ هزار بشکه نسبت به ماه نوامبر بالاتر است.
اوپک | میز نفت
اوپک | میز نفت
به گزارش میز نفت ، تولید نفت اوپک در ماه دسامبر افزایش یافته است. به نظر می‌رسد افزایش تولید عراق، آنگولا و نیجریه کاهش تولید عربستان و سایر اعضا را در ائتلاف اوپک پلاس جهت حمایت از بازار، جبران کرده است.

بررسی رفت و آمد نفتکش‌ها و اطلاعات تولید نشان می‌دهند سازمان کشورهای صادر کننده نفت 27.88 میلیون بشکه در روز در ماه گذشته میلادی نفت تولید کرده، که 70 هزار بشکه نسبت به ماه نوامبر بالاتر است. تولید اوپک بیش از یک میلیون بشکه در روز نسبت به همین ماه در سال گذشته میلادی پایین‌تر بوده است.

برخی منابع عقایده دارند افزایش تولید آنگولا در ژانویه ادامه‌دار نخواهد بود و بخش بزرگی از تولید نفت عراق هم به خاطر توقف صادرات نفت شمال این کشور از طریق ترکیه همچنان متوقف می‌ماند.

عربستان تولید خود را تا کمتر از 9 میلیون بشکه در روز پایین آورده که نتیجه تمدید کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای این کشور به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت دنیاست.

صادرات نفت ایران هم در ماه دسامبر کاهش یافته است. تولید نفت ایران در ماه نوامبر به بالاترین سطح طی 5 سال گذشته رسید. ایران علی رغم تحریم‌های آمریکا بیشترین افزایش تولید نفت را در 2023 در میان اعضای اوپک داشت.

تولید نفت اوپک هنوز هم 600 هزار بشکه در روز تا هدف این گروه فاصله دارد که می‌توان آن را نتیجه کمبود ظرفیت تولید آنگولا و نیجریه دانست.

خروج آنگولا از اوپک و سهمیه جدید تولید نیجریه برای 2024 می‌تواند تولید این گروه را به سطح هدف نزدیک‌تر کند.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 36772
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *