۰

حکمرانی فشل اقتصادی یعنی همین | توییت

میز نفت - توییت وحید حاجی پور سردبیر میزنفت درباره حکمرانی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ماجرای مصرف بنزین
به گزارش میز نفت، جلیل سالاری معاون وزیر و مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، فعال تر از گذشته به مقصر جلوه دادن خوردوسازان داخلی در کمبود بنزین مشغول است؛ او به تازگی گفته است: خودروهای خارجی صدی ۴ و خودروهای داخلی صدی ۱۰ مصرف بنزینشان است. امروزه در حوزه حمل و نقل ۵۸ هزار میلیارد قیمت بنزین و نفت و گاز مصرفی آنها است. یک میلیون خودروی سنگین روزانه ۶۳ میلیون لیتر مصرف نفت و گاز دارند. ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر نفت گاز روزانه قاچاق می‌شود.

او  با اشاره به اقدامات این شرکت در سال گذشته عنوان کرد: یکی از اولویت‌های شرکت، توسعه سوخت‌های جایگزین بنزین و گازوئیل در سبد سوخت است. در حوزه توسعه سی‌ان‌جی در دو حوزه تبدیل کارگاهی و تولید کارخانه‌ای اقداماتی را انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران توضیح داد: سال ۹۹ کلاً ۲۷ میلیارد در سال، در سال ۱۴۰۰ کلاً ۳۲ میلیارد، در سال ۱۴۰۱ مجموعاً ۳۸ میلیارد رسید و پیش بینی ما این است که در سال جاری مصرف بنزین به ۴۲ میلیارد تا پایان سال می‌رسد. یعنی رشد ۱۳ درصدی در مصرف بنزین داریم. یعنی ۹ بار باید مخازن خود را خالی و پر کنیم تا این نیاز را تأمین کنیم.

در برنامه تلویزیونی گفت: شرکت پلی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی روزانه ۷۴۰ میلیون لیتر نفت خام و فرآورده را در کشور توزیع و جا به جا می‌کند. در بخش هواپیمایی روزانه ۴ تا ۵ میلیون لیتر بنزین و ۶۵ میلیون لیتر نفت گاز توزیع می‌شود در حالی که روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر تولید بنزین در کشور است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران خاطرنشان کرد: در تمام حوزه‌های بنزین سازی و تولید کاتالیست از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرده ایم. ۸۵ تا ۹۰ درصد تجهیزات در داخل کشور تولید می‌شود و این دانش را به حوزه فراسرزمینی منتقل کرده ایم.


حکمرانی فشل اقتصادی یعنی همین - میز نفت
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 36785
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *