۰

12 میدان اصلی نفت خاورمیانه

میز نفت - این تصویر می گوید روزانه 15 میلیون بشکه نفت در 12 میدان اصلی نفت خاورمیانه تولید می شود.
به گزارش میز نفت، خاورمیانه درحالی یکی از مناطق مهم تولید نفت خام در جهان به شمار می‌رود که ۱۵ میلیون بشکه از استخراج روزانه نفت در منطقه تنها از ۱۲ میدان نفتی بزرگ کشورهای عربستان سعودی، عراق، کویت، ایران، عمان و امارات متحده عربی تامین می‌شود.

کشورهای خاورمیانه صاحب ۴۸.۳ درصد از کل ذخایر نفتی شناخته شده جهان هستند و بخش زیادی از این ذخایر نیز در ۱۲ میدان نفتی عربستان سعودی، عراق، کویت، ایران، عمان و امارات متحده عربی ثبت شده اند.

براساس داده های اعلامی توسط شرکت «GlobalData» انگلستان، روزانه ۱۵ میلیون بشکه نفت خام از ۱۲ میدان نفتی بزرگ خاورمیانه استخراج می‌شود.

در این میان میدان نفتی «الغوار» عربستان سعودی با تولید روزانه ۳.۸ میلیون بشکه نفت خام در روز در صدر میدان‌های نفتی جهان و خاورمیانه با بیشترین میزان ذخایر ثبت شده قرار دارد. میدان نفتی غوار در ولایت احساء و ۱۰۰ کیلومتری شرق ریاض پایتخت عربستان جای گرفته از لحاظ ذخایر قابل برداشت ثبت شده و تولید روزانه نفت خام مقام اول دنیا را به خود اختصاص داده است.

این میدان نفتی دارای ۹۶ میلیارد بشکه ذخیره نفتی است تقریبا یک سوم از کل تولید نفت عربستان سعودی را در اختیار دارد. همچنین روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی نیز از میدان نفتی غوار برداشت می‌شود.

12 میدان اصلی نفت خاورمیانه - میز نفت
دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب: 36923
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *