۰

تاخیر در ارسال محموله‌های ال‌ان‌جی قطر به اروپا

میز نفت -قطر ارسال بعضی از محموله‌های گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) به اروپا را به تاخیر انداخت زیرا تنش‌ها در دریای سرخ، زمان سفر کشتی‌ها را طولانی کرده است.
ال‌ان‌جی | میز نفت
ال‌ان‌جی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، منابع آگاه به بلومبرگ گفتند این کشور خاورمیانه‌ای که یکی از بزرگترین صادرکنندگان ال‌ان‌جی در جهان است، به برخی از خریداران اروپایی، تاخیر و زمان‌بندی مجدد ارسال محموله‌ها را اطلاع داده است. این کشور در حال تغییر عرضه جهانی برای انجام تعهدات قراردادی، جابجایی تحویل از مناطق دیگر و مبادله با محموله‌های موجود در نزدیکی اروپا است.

طبق داده‌های ردیابی کشتی که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، از ۱۵ ژانویه، قطر مسیر حداقل شش محموله به مقصد اروپا را به جای مسیر کوتاه‌تر دریای سرخ و کانال سوئز، به سمت دماغه امید نیک در جنوب آفریقا تغییر داده است. شرکت فراهم کننده اطلاعات کالای  ICIS اعلام کرد این مسیر حدود ۹ روز به سفر به انگلیس اضافه می‌کند.

بازار گاز تاکنون، اختلالات در دریای سرخ را که ناشی از عملیات دریایی یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی است، تا حدود زیادی نادیده گرفته است. بهای معاملات گاز بازار اروپا در بحبوحه وجود ذخایر بالا، تولید قوی انرژی‌های تجدیدپذیر و تقاضای صنعتی کمتر و عرضه فراوان ال‌ان‌جی، نزدیک به پایین‌ترین رکورد ۶ ماهه مانده است.

بعلاوه، قطر حتی با وجود طولانی‌تر شدن مسیر کشتی‌های حامل ال‌ان‌جی، صادراتش را کاهش نداده است. بنا بر داده‌های رصد کشتی، ارسال محموله‌های ال‌ان‌جی از این کشور در ۲ هفته گذشته، حدود هفت درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت ایتالیایی ادیسون اعلام کرد تامین کننده ال‌ان‌جی این شرکت، اطلاع داده است محموله برنامه‌ریزی شده برای ۳۱ ژانویه تا پنجم فوریه در پایانه آدریاتیک، تحویل داده نخواهد شد. ادیسون به نام تحویل دهنده اشاره نکرد اما قطر یک قرارداد بلندمدت با این شرکت ایتالیایی دارد.




منبع : ایسنا 
پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۱۳
کد مطلب: 36953
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *